جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی ۱۲ ترفند برای ساخت کلیپ فوق حرفه ای با دوربین و موبایل

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش تدوین توسط zahrasolimani با نام ۱۲ ترفند برای ساخت کلیپ فوق حرفه ای با دوربین و موبایل ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 364 بازدید, 13 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش تدوین
نام موضوع ۱۲ ترفند برای ساخت کلیپ فوق حرفه ای با دوربین و موبایل
نویسنده موضوع zahrasolimani
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط zahrasolimani
موضوع نویسنده

zahrasolimani

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر ممتاز
Jul
1,595
3,617
مدال‌ها
5
۹- از زوایای مختلف فیلمبرداری کنید. (Shoot from a Variety of Angles)

یک روش خوب و ساده برای افزودن علاقه بصری (visual interest) به فیلم های حرفه ای شما این است که از یک زاویه به زاویه دیگر کات کنید. اگر در حال ساخت یک ویدیو درباره نحوه انجام دادن یک کار (how-to video) هستید و یا به معرفی نسخه نمایشی یک محصول یا ویدئو می پردازید، این تکنیک بسیار به درد شما خواهد خورد.

برای هر ویدیو تعداد زیادی استوک فوتیج (Stock Footage) یا همان فوتیچ B-roll بگیرید تا در صورت تمایل این امکان را داشته باشید که بعداً از آنها استفاده کنید. باید بدانید فوتیج های بی رول، یک قطعه و یا یک برداشت ویدئویی معمولاً کوتاه تر از یک دقیقه می باشند که اختصاصاٌ برای آن فیلم و توسط عوامل آن، فیلمبرداری نشده اند. از این فوتیج رول ها می توان در فیلم های بلند و چند دقیقه ای استفاده کرد. همه فیلم‌سازان بسته به موقعیت و شرایط فیلم های خود، از این فوتیج رول ها می توانند برای نشان دادن حس آن صحنه خاص در ویدئوی خود استفاده کنند.



هنگام تغییر دید و چشم انداز، حداقل ۴۵ درجه تغییر مکان دهید. جابجایی های کمتر از این، واقعاً تأثیر مورد نظر را ایجاد نمی کنند و فقط برای بیننده ناخوشایند به نظر می رسند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

zahrasolimani

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر ممتاز
Jul
1,595
3,617
مدال‌ها
5
۱۰- از موبایل خود به روش صحیح استفاده کنید. (Use Your Phone the Right Way)

دوربین DSLR ندارید؟ مشکلی نیست! می توانید از موبایل خود برای ضبط و ساخت کلیپ حرفه ای خودتان استفاده کنید.
قطعاً کیفیت دوربین های فیلمبرداری بسیار خوب است اما اگر قصد دارید از موبایل و گوشی هوشمند خود برای ساخت فیلم استفاده کنید، به این چند نکته توجه داشته باشید:

  • از دوربین عقبی تلفن خود استفاده کنید. کیفیت دوربین جلویی اکثر گوشی ها به خوبی دوربین عقبی نیست.
  • در هنگام ضبط، گوشی تان را به حالت افقی نگه دارید تا فوتیج هایی داشته باشید که نه فقط در صفحات تلفن بلکه در دستگاه های بزرگ‌تر هم مشاهده شوند.
  • اگر تلفن شما دارای این ویژگی است که به شما امکان می دهد صفحه خود را به بخش هایی تقسیم کنید (قانون یک سوم)، از آن ویژگی استفاده کنید. چون این کار به شما کمک می کند تا تلفن خود را تراز نگه دارید و از فوتیج های کج و کوله جلوگیری کنید.
 

پیوست‌ها

  • Principles-of-mobile-filming.jpg
    Principles-of-mobile-filming.jpg
    176.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

zahrasolimani

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر ممتاز
Jul
1,595
3,617
مدال‌ها
5
۱۱- فیلم های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. (Plan Your Videos in Advance)

  • قصد شما از تهیه ویدئو چیست: خنداندن مردم؟ ترغیب و قانع کردن آنها برای بازدید از وبسایت شما؟ معرفی محصول؟ آموزش؟ یا… از قبل هدف تان را مشخص کنید.
  • مخاطبان خودتان را شناسایی کنید: مخاطبان شما تعیین کننده نوع ویدئوی شما خواهند بود. یعنی شما طبق خواسته های آنها، متن ویدئو، نحوه فیلمبرداری، نوع ادیت و… آن را مشخص می کنید. همچنین محل به اشتراک گذاری ویدئوهایتان را بسته به اینکه بینندگان اصلی شما در چه شبکه اجتماعی حضور بیشتری دارند، تعیین می کنید.
  • از قدرت احساسات بینندگان تان استفاده کنید: برانگیختن احساسات بینندگان باعث جلب توجه آنها، به اشتراک گذاری ویدئوی شما و خرید محصولات عرضه شده توسط شما می شود.
استفاده از تکنیک های ضعیف تنها چیزی نیست که می تواند ویدیو را غیرحرفه ای نشان دهد. اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم، عدم برنامه ریزی نیز می تواند باعث شود بینندگان تحت تأثیر محصول نهایی شما قرار نگیرند. حتماً قبل از شروع تولید محتوا، زمانی را برای برنامه ریزی کامل فیلم خود اختصاص دهید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت محتوای واقعی شما به خوبی کیفیت فوتیج شما است.

هر بار که فیلم می سازید، کار را با تعیین هدف استارت بزنید. از خودتان بپرسید با ساخت این فیلم، به چه چیزی می خواهید برسید و قرار است با چه کسانی ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، مخاطبان هدف خود را تعیین کنید. چگونه می توانید ویدیوی خود را مختص بینندگان هدف خود درست کنید؟

پس از مشخص کردن اهداف ویدئوی خود، یک اسکریپت یا فیلمنامه بنویسید و یک صفحه داستان (storyboard) ایجاد کنید. سپس آنها را بازنویسی و اصلاح کرده و تا آنجا که می توانید بهبودش دهید. از تنظیم مجدد، بازنویسی و حذف بخشهای غیر ضروری واهمه ای نداشته باشید.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

zahrasolimani

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
کاربر ممتاز
Jul
1,595
3,617
مدال‌ها
5
- فیلم های خود را تبلیغ کنید. (Promote Your Videos)

ساخت کلیپ حرفه ای، تنها نیمی از تلاشی است که شما انجام می دهید. در نیمه دیگر آن باید کاری کنید که مردم، فیلم شما را تماشا کنند. اگر می خواهید خود را به عنوان یک سازنده جدی و حرفه ای ویدئو معرفی کنید، باید ویدیوهای خود را تبلیغ کنید و فالوورهای خودتان را افزایش دهید. بسته به هدف و نوع مخاطبان‌تان، شما می توانید ویدیوی خود را در جاهای زیادی به اشتراک بگذارید.

اشکالی ندارد که هنگام شروع کار، تعامل زیادی با مخاطب نداشته باشید. همه مجبورند از جایی شروع کنند و طبیعتاً جذابیت برخی از کانال ها بیشتر است. به دلیل همین جذابیت، بینندگان جدید این کانال ها روز به روز بیشتر می شود. باید بدانید که با ادامه روند ساخت و انتشار ویدیوهای بیشتر توسط شما، بینندگان فیلم های شما نیز باید افزایش یابد. اگر تعداد زیادی ویدئو اما تقریباً بدون بازدید داشته باشید، می تواند کانال شما را برای همان تعداد کم بینندگان تان هم، آماتوری نشان دهد. بنابراین به عنوان یک مبتدی چگونه می توانید فیلم های خود را به طور کارآمدی تبلیغ کنید؟

چند استراتژی کلیدی برای شروع کار تبلیغ فیلمبرداری و تدوین ویدئو:

  • فیلم های خود را در فرمت های مناسب برای رسانه های اجتماعی قرار دهید. اگر از Wave.video استفاده کنید، به راحتی می توانید اندازه ویدئوی خود را برای هر پلتفرم تغییر دهید.
  • فیلم های خود را در کانال هایی که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند، آپلود کنید. برای تبلیغ فیلم های خود در پلتفرم هایی که مورد پسند مخاطبان شما نیستند، انرژی خودتان را هدر ندهید.
  • اصول سئوی ویدیو را بیاموزید. نوشتن توضیحات یا دیسکریپشن خوب، استفاده از کلمات کلیدی و آشنایی با اصول برچسب گذاری صحیح فیلم هایتان، به شما کمک می کند تا بازدید بیشتری داشته باشید.
  • ویدیوهای جدید را به طور منظم منتشر کنید. محتوای تازه به بینندگان می گوید که کانال شما فعال است و در حال رشد هستید. این امر احتمال تعامل آنها را افزایش می دهد.
  • تا آنجا که ممکن است با مخاطبان خود تعامل داشته باشید. به نظرات و سوالات پرسیده شده پاسخ دهید و از بینندگان تشکر کنید که وقت خود را برای تماشای فیلم های شما اختصاص داده اند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
بالا پایین