جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی 6 نکته در نوشتن موفقیت آمیز یک داستان عاشقانه

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته ژانر ها توسط DELVIN با نام 6 نکته در نوشتن موفقیت آمیز یک داستان عاشقانه ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,063 بازدید, 37 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته ژانر ها
نام موضوع 6 نکته در نوشتن موفقیت آمیز یک داستان عاشقانه
نویسنده موضوع DELVIN
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط DELVIN
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
رمان های عاشقانه ی معاصر دارای فضاسازی هایی در اندازه کوچک و دنج هستند: دهکده های جذاب، فضای دانشکده و غیره. ممکن است مکانی که در آن شخصیت های اصلی مرتباً در آنجا ملاقات می کنند وجود داشته باشد (مانند غذاخوری و کتاب فروشی) و یا جایی که دوستان و همسایگان برای خبرچینی در آنجا ملاقات می کنند. اگر می خواهید به اصول استاندارد این ژانر وفادار بمانید، فضاسازی داستان شما نیز می تواند مقیاسی کوچک داشته باشد که در آن افراد مدام به طرز غیرمنظره ای با یکدیگر روبرو می شوند
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
اگر شما زیرگروه خاص تری از ژانر عاشقانه را در نظر گرفته اید، فضاسازی می تواند کیفیت های مختلفی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، عاشقانه تاریخی غریبه (Outlander) در یک شهرک کوچک در ارتفاعات اسکاتلند اتفاق می افتد، اما تنش و خشونت مداومی که در آنجا رخ می دهد باعث ایجاد یک فضای دنج نمی شود. با این وجود این فضاسازی برای این داستان کار می کند زیرا تهدیدات و خطرات بیرونی درنهایت زوج اصلی را به هم نزدیک تر می کند.
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
صرف نظر از اینکه داستان شما در کجا فضاسازی شده باشد، مهمترین نکته این است که همه جانبه بوده و واقعی بنظر برسد. نقشه ای از فضای داستان خود ترسیم کنید تا بتوانید از نظر جغرافیایی نامتناقض عمل کنید و از جزئیاتی از زندگی واقعی برای اعتبار بخشیدن به داستان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کافی شاپ مورد علاقه شما دارای نمای بیرونی آجری قرمز با تابلوی نئون شکسته ای روی پنجره باشد، کافی شاپ مورد علاقه شخصیت های داستان شما نیز می تواند به همین شکل باشد!
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
3. زوج اصلی داستان شما باید قوی باشند
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
همانطور که می دانید، ژانر عاشقانه یک ژانر بسیار شخصیت محور است، بنابراین زوج اصلی شما باید خواننده های شما را بسیار مجذوب خود کند.

 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
قهرمان مرد

وقتی در مورد "قهرمان مرد" یک عاشقانه فکر می کنید، احتمالاً یک مرد عضلانی خوش چهره را تصور می کنید که قهرمان زن داستان را یک دل نه صد دل شیفته خود می کند. اما نوشتن یک قهرمان مرد رمانتیک صرفاً ظاهر خوب و حرکات نمایشی نیست. بلکه باید به عمق احساسی و آسیب پذیری عاطفی او توجه کنید.
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
هر قهرمان به گذشته ای احتیاج دارد. قهرمانان در عاشقانه غالباً کودکی ای سختی داشته اند یا یک ضربه عاطفی را تجربه کرده و یا در رابطه ای بوده اند که آنها را دل شکسته کرده است. این اتفاق باعث شده است تا قهرمان از نظر عاطفی بسته شود و در رابطه احساس ناامنی کند، حتی اگر این چنین به نظر برسد که اعتماد به نفس كاملی داشته باشد. کریستین گری در سری کتاب های "50 طیف خاکستری" در واقع نمونه ی بارز این است: علی رغم شخصیتی با اعتماد به نفس بالا، او از رابطه ی ناکارآمدی که با یک زن بسیار مسن تر در پانزده سالگی داشته است ضربه خورده است.
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
در هر صورت، قهرمان مرد با قهرمان زن دیدار می کند و به نوعی مجذوب او می شود. چیزی درون قهرمان زن داستان موجب شکسته شدن دیواری می شود که قهرمان مرد به دور خود کشیده است. در پایان داستان، او باید به دلیل ارتباطش با آن زن، تغییر یافته و خوشحال تر باشد.
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
قهرمان زن

قهرمان زن داستان نیز باید مشکلات خودش را داشته باشد. پیرنگی معمول در داستان های عاشقانه این است که قهرمان مرد، زن را در کاری یاری می کند (برای مثال اگر زن داستان دارای مشکلات مالی است، قهرمان مرد شغلی را به او پیشنهاد می دهد) و قهرمان زن نیز به شیوه ای دیگر در زندگی به او کمک خواهد کرد.
 
موضوع نویسنده

DELVIN

سطح
6
 
ارشد بازنشسته
ارشد بازنشسته
کاربر ویژه انجمن
نویسنده انجمن
Jun
13,758
32,217
مدال‌ها
10
در واقع، قهرمان زن باید به همان اندازه قهرمان مرد قوی باشد. شخصیت زن داستان باید محکم باشد و فکری مستقل داشته باشد. حتی اگر قهرمان زن در ابتدا خجالتیست و اعتماد به نفس پایینی دارد، باید این شجاعت را به دست آورد که در طول داستان روی پای خودش بایستد!
 
بالا پایین