جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی 9 نکته‌ی ترکیب‌بندی عکاسی مقدماتی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته هنرهای کاربردی توسط SATIAR با نام 9 نکته‌ی ترکیب‌بندی عکاسی مقدماتی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 355 بازدید, 18 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته هنرهای کاربردی
نام موضوع 9 نکته‌ی ترکیب‌بندی عکاسی مقدماتی
نویسنده موضوع SATIAR
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط SATIAR
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
این مطلب، ۹ نکته مهم ترکیب بندی عکاسی را به طور خلاصه مرور و لینک آموزش های مکمل و مرتبط آن نکات را معرفی می‌کند تا در صورت تمایل بتوانید درباره هر نکته بیشتر مطالعه نمایید.
نکات آموزش مقدماتی بوده، اما در قسمت هایی، نکات حرفه ای تری نیز خواهید آموخت.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
قانون یک سوم
این یکی از ساده ترین و در عین حال قوی ترین قانون های ترکیب بندی در کل عکاسی است،
و دلیل خوبی هم دارد.
جواب می دهد! نیازی نیست که به طور کامل از این قانون پیروی کنید، اما زمانی که امکان چیدمان هر تعداد سوژه دلخواه در صحنه شما وجود دارد، همیشه قانون یک سوم را در نظر داشته باشید.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
گاهی اوقات، استفاده از قانون یک سوم راهی عالی برای ایجاد تعادل در کل صحنه است.
مثلا اوقاتی که، خط افق تقریبا روی خط بالایی قانون یک سوم قرار گرفته است، اما سوژه نیز تقریبا در نقطه تقاطع خطوط در پایین سمت چپ قرار دارد، و بقسه اجزا تقریبا روی تقاطع خطوط بالا سمت راست است، که باعث می شود تصویر کمی متعادل تر به نظر برسد.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
فضای منفی
مطمئنم با جمله معروف «گاهی اوقات، کمتر بیشتر است» آشنا هستید.
«خالی» گذاشتن بخش عمده تصویر و تنها یکی دو سوژه که با دقت در هر جایی از تصویر قرار گرفته اند،
می تواند راه بسیار زیبایی برای ساده کردن دنیای اطراف ما باشد.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
عمق میدان
مسلما هیچ چیزی مانند مات کردن پس زمینه به برجسته شدن سوژه کمک نمی کند.
اینجاست که داشتن یک دیافراگم سریع (دیافراگم باز – که امکان تنظیم سرعت شاتر سریع را می دهد)
بسیار مفید است.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
چه از یک دوربین کراپ سنسور و لنزی مانند Tamron 17-70mm f/2.8 استفاده می کنید و چه از یک دوربین فول فریم و لنزی مانند Tamron 28-200mm f/2.8-5.6، می توانید با باز کردن کامل دیافراگم و سپس کادربندی سوژه در مقابل پس زمینه ای که تا حد ممکن دور باشد، ماتی پس زمینه زیبایی به دست آورید.
به عنوان یک قانون کلی، فاصله بین دوربین و سوژه شما باید حداقل نصف فاصله بین سوژه و پس زمینه باشد.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
مطمئن شوید که با دقت فوکوس را بر روی سوژه تنظیم کنید!
اگر یک عکس پرتره می گیرید، ممکن است حتی لازم باشد به فوکوس کردن بر روی چشم های سوژه هم توجه ویژه داشته باشید، در غیر این صورت ممکن است نوک بینی آنها شارپ، و چشم هایشان مات شود!
در اکثر دوربین های سونی، استفاده از مُد Eye AF این مشکل بالقوه را به طور کامل از بین می برد.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
با یک سنسور فول فریم، دستیابی به یک عمق میدان کم بسیار ساده تر می شود.
تقریبا در هر فاصله کانونی، و با اکثر دیافراگم ها، می توانید ماتی پس زمینه چشمگیری ایجاد کنید،
حتی وقتی که لنز شما در انتهای تله f/4 یا f/5.6 باشد.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
هنگام زوم کردن، دیافراگم لنز ۲۸-۲۰۰mm به تدریج بسته می شود.
با این حال، به لطف سنسور فول فریم شما هنوز هم یک عمق بسیار کم به دست خواهید آورد.
در یک فاصله کانونی نرمال مانند ۶۰mm، هنگامی که لنز بر روی f/4 تنظیم شده، بوکه بسیار نرم باقی می ماند.
 
موضوع نویسنده

SATIAR

سطح
0
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Nov
1,042
1,584
مدال‌ها
2
خطوط هدایت‌گر
یکی از بهترین روش ها برای ایجاد تصویری که توجه بیننده را به خود جلب می کند، گنجاندن هر نوع خطی در تصویر است که از پیش زمینه صحنه شروع شده و نگاه بیننده را به داخل تصویر می کشاند.
یک خط هدایتگر می تواند مستقیما به سمت یک سوژه قوی برود، یا به طور کلی می تواند به داخل صحنه،
یا به سمت یک پس زمینه دور منتهی شود.
 
بالا پایین