جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته انیمیشن سازی توسط حنا نویس با نام اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 761 بازدید, 26 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته انیمیشن سازی
نام موضوع اصول ۱۲‌گانه انیمیشن‌سازی
نویسنده موضوع حنا نویس
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط حنا نویس
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
اصل طراحی حالت به حالت یا Pose to Pose از دیگر تکنیک هایی است که برای طراحی حرکت کاراکتر ها استفاده میشود که در این سبک حرکت آغاز و پایان مشخص میشود و همچنین حرکات مابین نیز توسط طراح مشخصی میشود. از این سبک ها برای به نمایش کشیدن حالت های احساسی و دراماتیک در صحنه سازی ها استفاده میشود. درحقیقت این اصل پویانمایی شامل دو تکنیک میشود.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
حرکت دنباله دار و حرکت های منطبق برهم
بحث همپوشانی یا منطبق برهم و دنباله اصلی است که به طور مستقیم با قانون اول فیزیک در ارتباط است. برگردیم به کتاب فیزیک و قانون اول نیوتون که یک جسمی که حرکت میکند تمایل دارد که به حرکت خود ادامه دهد و اگر جسمی در حالت سکون باشد نیز تمایل دارد به حالت سکون خود ادامه دهد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
این مورد را درنظر بگیرد که سوار خودرو هستید و با سرعت حرکت میکنید و ناگهان ترمز میکنید بدن شما همچنان تمایل به حرکت به سمت جلو دارد و پس از چند ثانیه دیگر از حرکت رو به جلو می ایستد و مبحث حرکت دنباله دار یا Follow Through نیز به این موضوع اشاره میکند.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
حال حرکت همپوشانی یا منطبق Overlapping را میتوانید به این صورت درنظر بگیرید که هنگامی که شما می دوید، اکثر تمام اعضای بدن شما حرکت دارد اما هر یک از اعضا با یک سرعت متفاوت نسبت به هم در حال حرکت هستند برای مثال حرکت و سرعت پاها با حرکت دست و حرکت موهای شما متفاوت است که این موضوع به اصل همپوشانی اشاره دارد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
اصل افزایش و کاهش سرعت
ششمین اصل از قواعد انیمیشن سازی دیزنی افزایش و کاهش سرعت است. از این اصل برای حرکت های طبیعی تر و واقعی تر استفاده میشود اصل افزایش و کاهش سرعت یا Slow in and Slow out را در تمام موشن ها و حرکت هایی که اتفاق می افتد میتوان دید.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
حرکت شروع یک خودرو را درنظر بگیرید که سرعت خودرو در هنگام شروع به حرکت ، وسط حرکت و هنگام توقف به چه صورت انجام میشود؟ سرعت آغاز و پایان حالت کندتری دارند و در اوسط حرکت خودرو سریعتر است. در انیمیشن سازی نیز این اصل باید در لحظات آغازین، میانی و پایانی اتفاق بیفتد. انیماتورها نیز در حرکت های آغاز یو پایانی تعداد فریم های بیشتری را انیمیت میکنند.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3

اصل قوس

یکی از موضوعاتی که باید در تمامی انیمت های توجه داشته باشید حالت و رفتار قوسی شکل یا منحنی شکل آبجکت ها است. در حالت عادی حرکت و جابجایی اشیا حالتی منحنی دارند برای مثال پرتاب یک سیب هیچ موقع حرکتی صاف و مستقیم نخواهد داشت و همیشه یک شکلی منحنی و قوسی را دارد. اصل قوس یا Arc هم موضوعی است که باید در انیمیشن ها درنظرگرفته شود که این اصل نیز بر پایه قوانین فیزیک و قانون جاذبه میباشد.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3

اصل حرکت ثانویه

حرکت ثانویه در انیمیشن مکمل حرکت اصلی است. هر عملی که اتفاق می افتد، شامل چندین عمل ثانویه است که باعث تکمیل کردن حرکت اصلی است. در انیمیشن سازی هم استفاده از عمل های ثانویه بسیار اتفاق می افتد و باعث جلوه های تاثیرگذارتر صحنه میشود. برای نمونه مل خوشحال بودن یک کاراکتر را در نظر بگیرید، این یک عمل اصلی است.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
حال این حرکت برای هر شخصی حرکت های ثانویه مختلفی دارد برای مثال کسی از خوشحالی دست خود را حرکت میدهد و سر خود را حرکت می دهد و لبخند میزند و … . به این موارد حرکت های ثانویه گفته میشود. حرکت های ثانویه همانگونه که گفته شد مکمل هستند و درصورتیکه در انیمیشن سازی، بیش از اندازه توجه و اغراق شود، ممکن است دیگر معنای اصلی خود را نداشته باشد و کل انیمیت را دچار مشکل کند.
 
موضوع نویسنده

حنا نویس

سطح
1
 
کاربر ممتاز
کاربر ممتاز
Aug
3,898
6,479
مدال‌ها
3
اصل Secondary Action یکی از اصول دشوار و حساس در انیمیشن سازی است که باید بادقت و درجای مناسب استفاده شود و کمک کننده حرکت اصلی Primary Action باشد.
 
بالا پایین