جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

اطلاعات بروز بازی بازی GTA 3 و انقلابی که در بازی‌های جهان‌آزاد ایجاد کرد

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام بازی GTA 3 و انقلابی که در بازی‌های جهان‌آزاد ایجاد کرد ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,350 بازدید, 33 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع بازی GTA 3 و انقلابی که در بازی‌های جهان‌آزاد ایجاد کرد
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
بنابراین، تیم توسعه‌ی بازی The Sands of Time قصری که در بخش انتهایی داستان بازی وجود داشت را احیا کردند و آن را به گونه‌ای توسعه دادند که گیمرها بتوانند در آن به صورت آزادانه حرکت کنند. در ادامه، این ایده به قدری نظر مثبت آن‌ها را جلب کرد که از سرانجام از مجموعه‌ی Prince of Persia جدا شد و خود مجموعه‌ای بزرگ و افسانه‌ای به نام Assassin’s Creed را تشکیل داد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
علاوه بر Assassin’s Creed، بازی GTA III تاثیری مستقیم در مجموعه‌ی Saints Row داشته است که بسیاری از گیمرها از آن به عنوان نزدیک‌ترین بازی به مجموعه‌ی GTA یاد می‌کنند. هنگامی که استاکمن در حال طراحی Saints Row بود، ایده‌ای بیشتر شبیه به یک عنوان تیراندازی سوم شخص را دریافت کرد که از نظر او بسیار آشفته بود. وی در مورد توسعه‌ی این بازی چنین می‌گوید که:

من روند توسعه را در دست گرفتم و گفتم ما می‌خواهیم از GTA تقلید کنیم و اصلاً برام مهم نیست که اگر برچسب کلون به بازی ما بزنند. ما می‌خواستیم عنوان خود را روی کنسول ایکس باکس 360 عرضه کنیم و تمامی کارهای ما برای مخاطبان آن کاملاً جدید به نظر می‌رسید. خیلی‌ها می‌گویند “چرا باید چرخ را دوباره اختراع کرد؟” تقلید صادقانه‌ترین شکل چاپلوسی است و اگر به خوبی صورت بگیرد، نتیجه‌ی خوبی هم خواهد داشت. با کمک فناوری نسل بعدی و ترکیب کردن حس طنز احمقانه به Saints Row، بازی‌ای توسعه دادیم که همچنان طرفداران بی‌شماری دارد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
علاوه بر موارد فوق، بازی‌های The Simpsons: Hit & Run در سال 2003، Spider-Man 2 در سال 2004، Tony Hawk’s American Wasteland در سال 2005، The Incredible Hulk: Ultimate Destruction در سال 2005 و The Godfather در سال 2006 از دیگر عناوینی بودند که مستقیماً از بازی GTA III الگو برداری کردند و مسیر خود را به سمت ارائه‌ی یک بازی جهان آزاد تغییر دادند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
در سال 2006، استودیوی رادیکال انترتینمنت (Radical Entertainment) بازی جدیدی به نام Scarface: The World Is Yours را عرضه کرد. پیت وانات (Pete Wanat)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی این بازی طی مصاحبه‌ی گفت:

تصمیم برای قرار دادن بازی در یک محیط جهان آزاد کاملاً عقلانی است. اگر می‌خواهید جهان را توسط تونی مونتانا (Tony Montana) تصاحب کنید، ابتدا باید جهان را آزادانه حس کنید. این تصور که ما می‌خواهیم یک بازی جهان آزاد نظیر GTA بسازیم غلط است، ما می‌خواهیم بهتر از آن را بسازیم. GTA زبانی را اختراع کرده است و بقیه می‌توانند با آن زبان صحبت کنند. برای مثال، تعیین دکمه‌ی مثلث (روی کنترلر پلی استیشن) برای سوار شدن به ماشین تقلید نیست و اکثر بازی‌ها از این فرمول پیروی می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
همانطور که وانات اشاره کرد، ساخت جهانی آزاد برای بسیاری از بازی‌ها کلیدی بود. برای مثال، چه کسی بازی مرد عنکبوتی خطی که نمی‌توان آزادانه در سطح شهر چرخید را دوست خواهد داشت؟ از طرفی با سه جانبه شدن جنگ کنسولی از سال 2001 و سپس استقبال بی‌نظیر از GTA III و کسب سود 250 میلیون دلاری در طول یک سال، بسیاری از ناشران مشتاقانه به سراغ ساخت عناوین جهان‌آزاد رفتند تا بلکه سهمی از این بازار نوپا دست و پا کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
بازی‌های جهان آزاد به مروز زمان بزرگ و بزرگ‌تر شدند و فعالیت‌های اصلی و جانبی بیشتری درون آن‌ها قرار گرفت. امروزه برای تسلط به تمامی محتوای برخی از این عناوین نیازمند صرف صدها ساعت وقت خواهید بود و این به معنای محتوای بیشتر و ثبت آمار فروش دو چندان است. در اکثر نقاط جهان، پول‌ها با وسواس فراوانی صرف خرید بازی‌ها می‌شوند و گیمرها تا زمانی که از وجود محتوای کافی در محصول مدنظر خود مطمئن نشوند، اقدام به خریدشان نخواهند کرد. این موضوع باعث می‌شود که امروزه رتبه‌ی اول فروش بازی‌ها به عناوین جهان آزاد نظیر GTA V و رتبه‌ی اول کسب درآمد به عناوین سرویس محور نظیر GTA Online اختصاص یابد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
اما تمامی موارد صرفاً به GTA III و انقلابی که در بازی‌های جهان‌آزاد ایجاد کرد ختم نمی‌شود. با استناد به صحبت‌های استاکمن، شرکت THQ به عنوان ناشر بازی Saints Row در آن زمان معتقد بود که حتی نیازی به روایت داستان در این بازی نیست و تنها کافی است که یک شهر را برای تصرف در اختیار گیمرها قرار داده و در بخش‌هایی از آن فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای در نظر بگیرید. سپس، نوبت مجدداً به شرکت راکستار رسید تا باز هم اصلاحاتی در صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده و استانداردی جدید برای آن تعیین کند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
در واقع، این شرکت با عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto: San Andreas در سال 2004 داستانی فراموش نشدنی، عمیق و درگیر کننده را برای بازی جهان آزاد خود در نظر گرفت. همچنین، وسعت جهان بازی‌اش را 5 برابر بزرگ‌تر کرد و مدت زمان چیره شدن به تمامی محتوای بازی را تا حدود دو برابر افزایش داد. البته، توسعه‌ی عناوین جهان آزاد به مراتب به نیروهای بیشتر و منابع مالی هنگفت‌تری نیاز دارند و این نتیجه به سادگی حاصل نشده است. GTA V و Assassin’s Creed: Brotherhood به ترتیب توسط 1000 و 800 نفر به صورت مستقیم ساخته شده‌اند و حتی اگر تمامی هزینه‌های استودیو را فاکتور بگیریم، تمامی این افراد حقوق و مزایای خاص خود را دارند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
از طرفی دیگر، همیشه ساخت دنباله برای بازی‌های جهان آزاد بسیار دشوار هستند و گیمرها همواره بازی پیشین یک مجموعه را به عنوان حداقل انتظارات خود در نظر می‌گیرند. برای مثال، اگر بازی‌ای به عنوان دنباله‌ی Ghost of Tsushima عرضه شود و تغییر خاصی در آن صورت نگیرد، بازخوردها به آن همچنان مثبت نخواهد بود.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
یکی از دلایلی که باعث شد تا بازی Cyberpunk 2077 حتی فارغ از مشکلات فنی‌اش با نقدهای فراوانی روبرو شود، قیاس مستقیم آن با بازی The Witcher 3 بود. از همه مهم‌تر، یکی از اصلی‌ترین عواملی که امروزه از شرکت یوبیسافت در توییتر به عنوان منفورترین شرکت بازی‌سازی یاد می‌شود، بازی‌های فراوانی است که در طی سالیان اخیر و با استفاده از یک فرمول عرضه می‌کند.
 
بالا پایین