جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزشی توصیف در داستان کوتاه

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط Kosarvalipour با نام توصیف در داستان کوتاه ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 620 بازدید, 37 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع توصیف در داستان کوتاه
نویسنده موضوع Kosarvalipour
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Kosarvalipour
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
مختصصین عرصه‌ی داستان‌نویسی معتقدند که هفت عنصر اصلی وجود دارد که باید در همه‌ی داستان‌ها نقش ایفا کنند. در واقع «توصیف در داستان کوتاه» با استفاده از همین عناصر امکان‌پذیر است اما این عناصر چه چیزهایی هستند؟
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
عناصر مهمی که تمام داستان‌های به یادماندنی و هیجان‌انگیز به بهترین شکل از آن‌ها بهره می‌برند شامل:
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
مضمون / تم / درونمایه
«پیرنگ» یا «طرح داستانی» که در ادامه به آن می‌پردازیم، مشخص می‌کند که چه چیزی در داستان اتفاق می‌افتد، در حالی که «مضمون» یا «درونمایه» نشان می‌دهد که «چرا آن اتفاقات رقم خورده‌اند». نویسنده هنگام نوشتن پیرنگ باید پاسخ این سوال را بداند. به همین خاطر، قبل از این که به نوشتن بپردازید، مشخص کنید که «چرا» می‌خواهید این داستان را روایت کنید؟ چه پیامی را می‌خواهید به مخاطبین انتقال دهید؟ این پیام چه آموزه‌هایی برای مخاطبین دارد؟
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
با این حال به خاطر داشته باشید که نباید به صورت مستقیم و آشکار، مضمون اثر را بیان کنید؛ فقط داستان را پیش ببرید و اجازه دهید خود داستان از طریق رویدادهای مختلف، به کاوش در مفهوم «تِم» مورد نظر شما بپردازد.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
هوش مخاطبین را دست کم نگیرید. به شکلی غیرمستقیم و با ظرافت، «مضمون» را در تار و پود رویدادها پنهان کنید تا مخاطبین خودشان به واسطه‌ی پیشروی در روایت، تِم‌های اثر و راز و رمزهای نهفته در آن را کشف کنند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
آن‌ها ممکن است پیرنگ داستان را از یاد نبرند، اما نویسنده در شرایط ایده‌آل باید کاری کند که مخاطبین تا مدت‌ها بعد از خواندن اثر، به «تِم» یا «مضمون» آن نیز بیندیشند.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
شخصیت
حتماً می‌دانید که منظور ما شخصیت‌هایی باورپذیر هستند که می‌توان با آن‌ها همذات‌پنداری کرد. شخصیت اصلی در اغلب آثار، «پروتاگونیست» است که با نام‌هایی همچون «نقش اول» یا «قهرمان» نیز شناخته می‌شود.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
«پروتاگونیست‌ها» باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشند، از جمله نقص‌های جبران‌پذیر، خصوصیات قهرمانانه که در نقاط اوج داستان بروز می‌کند و قوس یا کمانِ شخصیتی که مسیر تغییرات رفتاری آن‌ها را نشان می‌دهد.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
به خاطر داشته باشید برای موفقیت در صحنه‌پردازی و توصیف در داستان‌نویسی نباید شخصیت قهرمان داستان خود را کامل و بی‌نقص خلق کنید، چرا که بی‌نقص بودن در داستان‌ها، برای مخاطبین کسالت‌آور می‌شود.
 
موضوع نویسنده

Kosarvalipour

سطح
1
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Feb
4,146
9,133
مدال‌ها
4
علاوه بر این، داستان شما به یک «آنتاگونیست» یا شخصیت متقابل هم نیاز دارد. شخصیت متقابل باید درست به اندازه‌ی قهرمان، چندوجهی و هیجان‌انگیز جلوه کند و انگیزه‌ها و دلایلی آشکار و توجیه‌پذیر برای کارهایش (که در تضاد با شخصیت اصلی است) داشته باشد.
 
بالا پایین