جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

دانستنی حقایقی درباره انیمیشن ها

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته مطالب جالب و دانستنی ها توسط ragazza della notte با نام حقایقی درباره انیمیشن ها ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 3,761 بازدید, 131 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته مطالب جالب و دانستنی ها
نام موضوع حقایقی درباره انیمیشن ها
نویسنده موضوع ragazza della notte
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ragazza della notte
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

دوست‌های اندی همگی کپی‌هایی از خود اندی هستند​

toy-story-2.jpg


داستان اسباب‌بازی اولین فیلم بلند انیمیشنی بود که کاملا با کامپیوتر ساخته می‌شد، برای همین تعجبی ندارد که پیکسار در جاهایی برای تسریع یا راحتی کارش از میان‌بر و ترفندهایی استفاده کرده باشد.

این قضیه در دقایق ابتدایی فیلم بیشتر خودش را نشان می‌دهد، یعنی جایی که دوست‌های اندی برای شرکت در جشن تولد او به خانه می‌آیند و اسباب‌بازی فرمانده پلاستیکی (آر لی ارمی) مشغول رصد کردن اوضاع با دوربین‌هایش است. در همین لحظه می‌توانیم ببینیم که تمام دوست‌های اندی دقیقا شبیه خود او هستند.

البته سعی کرده‌اند تفاوت‌هایی هم در آن‌ها بگنجانند، مثلا لباس‌هایشان با هم فرق می‌کند و یکی از آن‌ها پوست تیره‌تری دارد، اما مدلی که برای چهره و بدن همه‌ی این بچه‌ها استفاده شده کاملا مشابه است. اعضای پیکسار احتمالا فکر می‌کردند که هیچ‌وقت کسی قرار نیست متوجه این شباهت‌ها شود ولی حالا و با وجود نسخه‌های با کیفیت بالای فیلم و تلویزیون‌های پیشرفته، چنین چیزهایی بیشتر از قبل به چشم می‌آید.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

روی بدن باز، لوگوی دیزنی حک شده​

داستان اسباب‌بازی


استودیو دیزنی احتمالا برای اینکه یادمان نرود داستان اسباب‌بازی یکی از محصولاتشان است، آرم خودش را روی بدن باز لایت‌یر حک کرده و در تعدادی از نماهای فیلم می‌توانید آن را ببینید.

در قسمت اول، وقتی باز و وودی بیرون پمپ بنزین مشاجره می‌کنند و بعد باز می‌رود، کلمه‌ی دیزنی را می‌توانید ببینید که پشت او حک شده. اگرچه خیلی واضح نیست و دقت زیادی لازم دارد. در داستان اسباب‌بازی ۲، آرم پیکسار را هم به دیزنی اضافه کرده‌اند. اما نکته‌ی عجیبش اینجاست که دیزنی و پیکسار این آرم و لوگو را روی اسباب‌بازی‌های باز که در بازار منتشر کردند نگذاشته‌اند.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

میکی ماوس در داستان اسباب‌بازی​

toy-story-4.jpg


میکی ماوس، این نماد معروف و مشهور استودیو عظیم والت دیزنی، در تعداد زیادی از محصولات این شرکت حضور دارد، البته اکثرا به شکل مخفی و پنهانی و جوری که توی چشم نباشد. این اشاره‌های گذرا به میکی ماوس در داستان اسباب‌بازی هم حضور داشت.

در فصل ابتدایی فیلم و مدت کوتاهی بعد از اینکه باز لایت‌یر وارد داستان می‌شود، نمایی باز از اتاق اندی می‌بینیم و اگر به سمت راست صفحه دقت کنید، ساعت بزرگی روی دیوار می‌بینید که تصویر میکی ماوس رویش است.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

پلک زدن شخصیت‌های داستان اسباب‌بازی​

داستان اسباب‌بازی


این یکی نکته‌ای واقعا ظریف است، ولی اگر فیلم‌های داستان اسباب‌بازی را دفعه‌های زیادی تماشا کرده باشید احتمالا متوجه‌اش شده‌اید. بیشتر اسباب‌بازی‌هایی که در فیلم می‌بینیم، به شکل خاصی پلک می‌زنند که به پلک زدن پیکساری معروف شده. به این شکل که هنگام پلک زدن، یکی از چشم‌هایشان مقداری زودتر از دیگری باز و بسته می‌شود.

از این تکنیک معمولا زمانی استفاده می‌شود که می‌خواهند نشان دهند شخصیتی نسبتا احمق و کم‌هوش است. اما در مورد داستان اسباب‌بازی، این تکنیک به احتمال زیاد برای تأکید روی اسباب‌بازی بودن شخصیت‌ها به کار رفته. اگر برخی صحنه‌های فیلم را به صورت آهسته ببینید، این پلک زدن بیشتر به چشم می‌آید.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

دفتر معاملات املاک «واقعیت مجازی»​

toy-story-6.jpg


در جایی از فیلم، اندی و مادرش تصمیم می‌گیرند نقل مکان کنند و خانه‌ی فعلی خودشان را برای فروش می‌گذارند. تابلویی که جلو خانه‌شان نصب شده تا فروشی بودن این منزل را اعلام کند، از طرف دفتر معاملات املاکی است به اسم «واقعیت مجازی».

عنوان عجیبی برای یک بنگاهی است مگر نه؟ این عنوان اشاره‌ی مستقیمی داشت به اینکه داستان اسباب‌بازی اولین فیلم بلند انیمیشنی ساخته شده با کامپیوتر بود، که به نوعی اولین بازتولید واقعیت در دنیای دیجیتالی و مجازی به حساب می‌آمد. اگر به این نما دقت کرده باشید، احتمالا متوجه عنوان بنگاهی شده‌‌اید.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

کف خانه‌ی سید، موکتی است که در فیلم درخشش دیدیم​

داستان اسباب‌بازی


در طول این سال‌ها، همه متوجه شده‌ایم که کارگردان‌ها و فیلم‌سازانی که برای پیکسار کار می‌کنند علاقه‌ی زیادی به آثار استنلی کوبریک و به‌ویژه فیلم ترسناک کلاسیکش یعنی درخشش دارند. نمونه‌ی بارز این قضیه را می‌توانید در فیلم اول داستان اسباب‌بازی ببینید. کف خانه‌ی سید،‌ پسربچه‌ی شیطانی که سر اسباب‌بازی‌‌هایش بلاهای دلخراشی می‌آورد، موکتی گذاشته‌اند که شباهت زیادی به موکت روی زمین هتل جن‌زده‌ی معروف فیلم درخشش دارد. دیدن این موکت روی زمین خانه‌ی شخصیت جنون‌آمیزی مثل سید واقعا جالب است و مخاطب‌های بزرگسالی که به تماشای داستان اسباب‌بازی نشستند، تأثیر بیشتری از حس‌وحال ترسناک خانه‌ی سید دریافت کردند.

اما این موکت تنها اشاره‌ی دنیای داستان اسباب‌بازی به فیلم کوبریک نیست. در قسمت سوم داستان اسباب‌بازی، شماره‌ی ۲۳۷ را بارها می‌بینیم، که اشاره‌ای است به اتاق نفرین‌شده‌ی همان هتل درخشش.
 
موضوع نویسنده

ragazza della notte

سطح
2
 
مدیر موسیقی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار موسیقی
مترجم انجمن
کاربر ممتاز
کاربر رمان‌بوک
Jan
3,047
7,634
مدال‌ها
3

روی دیوار اتاق اندی طرح اولیه‌ از کاراکتر وودی نصب شده​

toy-story-8.jpg


روی دیوار اتاق اندی اشاره‌ی پنهان دیگری هم دیده می‌شود، البته این یکی مثل ساعت میکی ماوس واضح نیست و دقت بیشتری می‌طلبد. مدت کوتاهی بعد از ورود باز و وقتی وودی و سگ باوفایش روی تخت اندی ایستاده‌اند، یک نقاشی قاب‌گرفته‌شده روی دیوار پشت سرشان دیده می‌شود که در واقع طرح اولیه از کاراکتر وودی است.

در مرحله‌ی تولید، کاراکتر وودی و باز را بارها و بارها از نو طراحی کردند تا در نهایت به چیزی که همه دیدیم و عاشقش شدیم رسیدند. چیزی که روی دیوار اندی به چشم می‌خورد احتمالا مربوط به یکی از طرح‌های اولیه‌ی برای کاراکتر وودی است.
 
بالا پایین