جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre)

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته نمایش‌نامه توسط -pariya- با نام دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre) ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 342 بازدید, 32 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته نمایش‌نامه
نام موضوع دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre)
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
این سه رشته روایی منحصر به فرد از سیستم‌های متمایز، در هم تنیده و همزمان معنای تئاتریکال پشتیبانی می‌کنند که در کنار هم، به جای یک ملودیک تئاتریکال ساده، یک تجربه تئاتری چندصدایی برای مخاطب ایجاد می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
به منظور کشف اهمیت دو مورد آخر، فراروایت بصری و پیش‌روایت بصری، من به طور خلاصه دو اثر معروف را که از تئاتر عروسکی به شیوه‌های نوآورانه‌ای استفاده می‌کنند، با نگاهی به چگونگی توسعه هر یک از این دراماتورژی‌های بصری متناوب، بررسی می‌کنم. شیرشاه (1997) و اسب جنگی (2007
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
هر دوی این آثار در جلب توجه تماشاگران جریان اصلی تئاتر عروسکی تأثیرگذار بوده‌اند و در نتیجه، اغلب وقتی صحبت از یکی از آن‌ها می‌شود، در ارتباط با دیگری قرار می‌گیرد. هر دو اثر عروسک‌ها و بازیگران زنده را در کنار هم قرار می‌دهند، از دیالوگ‌های گفتاری و آهنگین استفاده می‌کنند و ساختار دراماتیک مبتنی بر طرح دارند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
با این حال، گرامرهای بصری این دو اثر بسیار متفاوت از هم تصور می‌شود: هر کدام داستانی خطی را روایت می‌کنند. شیرشاه به طور فعال این روایت را با فراروایت در هم می‌آمیزد، اما بزرگترین نوآوری اسب جنگی در توسعه پیش‌روایت عروسک نهفته است. امیدوارم بتوانم با بررسی چگونگی این اتفاق، رویکردهای جدیدی را برای تحلیل آثار تئاتر عروسکی و Visual Theatre روشن کنم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
فرا روایت و شیرشاه
در شیرشاه، کارگردان و طراح جولی تیمور، و طراح دیگر مایکل کوری، محتوای استعاری و احساسی موزیکال را به تصاویر یا «ایدئوگراف»هایی خاص و دقیق تبدیل کردند. هربرت بلائو، که در مطرح‌کردن این اصطلاح پیشگام بود، ایدئوگراف را به عنوان «تصویر صحنه یا تابلویی که به طور نمادین، دنیای متمایز یک نمایشنامه را تجسم می‌کند»، تعریف کرد.6
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
این بازتاب همان‌چیزی است که سولومون میخوئلز، بازیگر اهل شوروی آن را «لایت‌موتیف ژست»7 نامیده است که برای پرفورمر هم اعمال می‌شود. این تعریف همچنین با درک بسیاری از عروسک‌گردانان از عروسک به عنوان مخزن دراماتورژی تئاتر عروسکی و تجسمی مطابقت دارد.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
عروسک شخصیتی است که حتی قبل از این که به حرکت درآید، دارای یک داستان است. درک تیمور از ایدئوگراف همچنین شامل استعاره‌های بصری فشرده و متمرکز است که به طور گسترده‌تر تعریف شده‌اند. او می‌گوید: «ایدئوگراف یک جوهره است، یک ایده انتزاعی که وقتی می‌جوشد، باید چند بار قلم‌موی خود را در آن خیس کنیم».8
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
بسیاری از ایدئوگراف‌های تیمور مضامین کلامی شیرشاه را به صورت بصری به تصویر می‌کشند، که واضح‌ترین آن‌ها استفاده مکرر از دایره‌ها در طراحی است، که با الهام از آهنگ «دایره زندگی» (The Circle of Life) طراحی شده‌اند. از طلوع خورشید که بازی با آن آغاز می‌شود و پایان می‌یابد، تا حرکت مارپیچ Pride Rock هنگام ورود به صحنه، تا جهش‌های دایره‌وار غزال‌ها.9
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
هدف دیگر تیمور گفتگوی تئاتری با تماشاگران شیر شاه در مورد فرآیند تفکر هنری بود. او نمی‌خواست این تولید صرفاً تصویری تئاتری از یک فیلم دیزنی باشد، بلکه می‌خواست یک دیالوگ آشکار با داستان باشد. او اعتقاد داشت که «معنا در تعریف کردن داستان به دست می‌آید، نه در خود داستان».10
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,088
53,618
مدال‌ها
12
یکی از راه‌هایی که او به وسیله آن به دنبال تحریک برای برقرار کردن دیالوگ بود، بازنویسی قابل توجه نسخه اوریجینال دیزنی برای گنجاندن مطالبی بود که فرهنگ آفریقایی را تجلیل می‌کرد. .
 
بالا پایین