جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre)

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته نمایش‌نامه توسط -pariya- با نام دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre) ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 495 بازدید, 32 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته نمایش‌نامه
نام موضوع دراماتورژی تئاتر عروسکی و تئاتر تجسمی (Visual Theatre)
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
او همچنین تأکید زیادی بر دیالوگ غیرکلامی با مخاطب، به عنوان فرمی از ساختار تئاتریکال داشت و به قول ریچارد شکنر، بین «کاراکتر ماسک و خود ماسک»11 یک دیالکتیک بصری ایجاد کرد. به این ترتیب این فراروایت به شکل پایداری به تصویر کشیده شد
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
از دیگر ویژگی‌های این اثر، حضور همزمان عروسک و عروسک‌گردان و تأکید یکسان بر آن‌ها بود. این کار از طریق افشای کامل مکانیک عروسک‌ها اجرایی می‌شد، به طوری که عروسک‌ها ظاهراً با یک نیروی جادویی حرکت می‌کنند، حتی با این وجود که مخاطب نحوه کار این نیروی جادویی را به مثابه سوژه‌ای در دراماتورژی تئاتر عروسکی می‌بیند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
بنابراین، علف‌های لرزان آفریقایی کاملاً در معرض دید و روی سر رقصندگان قرار می‌گیرد و ماسک‌ها هم طوری طراحی شده‌اند که ظاهراً با نوعی نیروی جادویی دور می‌شوند تا چهره بازیگرانی که پشت آن‌ها قرار گرفته است، آشکار شود. تیمور این تقاطعات بین روایت و فراروایت را «رویداد دوگانه» شیرشاه می‌نامد و می‌افزاید: «این فقط یک داستان برای تعریف کردن نیست، این نحوه تعریف کردن آن داستان است».
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
به نقل از پل پیریس، طراحی عروسک‌های شیرشاه، به جای این که تلاش کند توجه ما را به زنده شدن یک شیر عروسکی جلب کند، بر این متمرکز است که «حضور مشترک» عروسک‌ها و عروسک‌گردان را به شکلی سازنده به تصویر بکشد.13 در دایره واژگان بصری تیمور و کوری، نیازی نیست که عروسک توهم واقعیت را ایجاد کند، بلکه تلاش بر این است که فرآیند خلقت را برای ما قابل مشاهده کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
نکته قابل توجه این است که مخاطب هرگز حضور دائمی عروسک‌گردان‌ها یا وجود ماسک‌های بالای سر بازیگران را فراموش نمی‌کند. اگر چه تئاتر عروسکی ذاتاً خودانعکاسی است، – این همیشه اجرایی از خلق یک اجرا است – (اجرا به مثابه پرفورمنس). اثر تیمور به همان اندازه که درباره داستان شیر جوانی است که دیزنی قبلاً برایمان تعریف کرده، یک گفتگوی بصری تعاملی با مخاطب را تعریف می‌کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
به دنبال روایت‌های بصری
در فراروایت بصری «شیرشاه» و در پیش‌روایت بصری «اسب جنگی»، مخاطب به عنوان هم‌آفرین معنای بصری در نظر گرفته می‌شود و در جشن به اشتراک‌گذاشتن اعتقادات (به جای تعلیق ناباوری) شرکت می‌کند. کنار هم قرار دادن آگاهانه روایات متضاد و همزمان در یک تولید واحد، محیطی سازنده برای تولید این باور ایجاد می‌کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
این رشته‌های گسسته و در عین حال در هم تنیده، روایت بصری چیزی را در دراماتورژی تئاتر عروسکی ایجاد می‌کند که برت استیتس آن را «دید دوچشمی»20 می‌نامد و به مخاطب اجازه می‌دهد تا به طور همزمان از طریق چندین لنز به یک اجرا نگاه کند.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
آگاهی از وجود این دیدگاه موازی، چیز جدیدی نیست. این تنشی است که در قلب کتاب پارادوکس بازیگر (Paradoxe sur le comédien) اثر دیدرو نهفته است و پایه و اساس کل نظریه تئاتری میرهولد است.21 اما همان‌طور که جو روچ مشاهده کرده است، «اجرای تئاتریکال تجربه همزمان دو امکان منحصراً متقابل است: حقیقت و وهم، حضور و غیاب، صورت و نقاب».22
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
ما تا به امروز در تحلیل داستان‌هایی که اوهام و چهره‌ها تعریف می‌کنند، مهارت بیشتری نسبت به بررسی تنش‌های سازنده بین «امکان‌های منحصراً در تقابل با هم» کسب کرده‌ایم. تکنیک تجزیه و تحلیل بازی بر اساس طرح رابرت اسکانلان که قاطعانه توسط شلی اور ترسیم شده است23، روشی ارزشمند برای ترسیم الگوهای تم‌ها، استعاره‌ها و رویدادهای تکراری در دراماتورژی تئاتر عروسکی بر اساس یک متن دراماتیک است.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,931
مدال‌ها
12
من پیشنهادی دارم که می‌توان از آن برای ردیابی در هم آمیختگی روایت‌های بصری متعدد نیز به طور مؤثری استفاده کرد. در میان بسیاری از چیزهایی که ممکن است در ارتباط با یکدیگر ارزشمند باشند.
 
بالا پایین