جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

روانشناسی کودک روانشناسی کودک

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته روانشناسی کودکانه توسط آیناز با نام روانشناسی کودک ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 325 بازدید, 23 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته روانشناسی کودکانه
نام موضوع روانشناسی کودک
نویسنده موضوع آیناز
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط آیناز
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
مفهوم حقیقت را به کودک آموختن و الگوی خوبی برای کودکان بودن می تواند آن را حل کند اما کودکان بزرگ تر از 10 سال که به طور مداوم دروغ های بزرگ می گویند ، ممکن است دچار مشکلات جدی عاطفی و روانی باشند . برخی کودکان نمی توانند بین رویا و واقعیت تفاوتی قائل باشند برخی دیگر می دانند که به رویا بافی مشغولند ، ولی اصلا از این موضوع احساس ناراحتی نمی کنند در این صورت کمک گرفتن از یک متخصص روانشناس کودک اجباری می باشد .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
خجالت و کمرویی کودکان :

خجالتی بودن را می توان به عنوان یک ویژگی شخصیتی در نظر گرفت و زمانی که با خجالت و کمرویی کودکان رو به رو شدید نباید برچسب اختلال به آن چسباند ، مگر زمانی که این خجالت کشیدن ارتباط او در اجتماع و مدرسه و .. مختل کند و البتهاین که باید به سن کودک نیز توجه کرد . خجالت در کودکان به صورت احساس طبیعی که ترکیبی از کنجکاوی و ترس است و وقتی روی می دهد که کودک وارد محیط جدیدی می شود و بعد از آشنایی او با محیط ارتباط راحتی برقرار خواهد کرد . زمانی که والدین احساس کنند که از حالت طبیعی خارج شده باید نسبت به درمان خجالت کودکان خود اقدام کنند در مواردی مشاهده شده که بعضی از کودکان در موقعیت های اجتماعی دچار ناراحتی و عذاب می شوند که حتی ممکن است به شکل گریه کردن ، قشقرق ، اجتناب ، منجمد شدن و سکوت خود را نشان دهد که این موارد نشان دهنده ی اضطراب اجتماعی در کودکان می باشد و از آن جایی که تاثیر چشمگیری در پیشرفت های آتی کودکان دارد باید نسبت به درمان آن اقدام کرد .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
پرخاشگری در کودکان :

پرخاشگری در پسران شایع تر از دختران می باشد و واکنش انفجاری و آتشین نسبت به محرومیت و ناکامی ، چون نمی تواند خواسته های خود را به تعویق بیندازد . پرخاشگری شدید و خشم ممکن است با علت احساس رنجش عمیق کودک بر اثر بی عدالتی یا تبعیض والدین باشد ولی اکثرا علت این تضاد ها و کشمکش های درونی کودک در مقابل عوامل آزاردهنده یا احساس عجز و ناتوانی است . شکستن اشیا ، کتک زدن والدین ، گاز گرفتن ، فریاد کشیدن و .... می باشد . اگر این پرخاشگری ادامه پیدا کند باعث عدم رشد اجتماعی و وجدان اخلاقی خواهد شد .طبق نظر مشاور روانشناس کودک بهترین راه حل برای آرام کردن کودک ، برخورد منطقی و اطمینان بخشیدن به کودک است .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
نق زدن و بهانه گیری کودکان :

نق زدن همیشه والدین را آزار می دهد و تحمل لحن نق نق کودک دشوار است . نق زدن در 3.5 سالگی به اوج خود می رسد ولی اگر راه حل فوری برای آن پیدا نکنید تا سنین دبستان ادامه پیدا خواهد کرد . برای پیشگیری از عادت شدن و قبل از تثبیت شدن درمان آن در بهترین مرکز مشاوره کودکان مناسب خواهد بود .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
معرفی اختلالات بالینی در کودکان :
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
بیش فعالی در کودکان :

از 7 تا 8 درصد کودکان مدارس ابتدایی به اختلال کم توجهی بیش فعالی دچار هستند . در تشخیص بیش فعالی به عنوان نشانه های اصلی آن می توان به موقعیت هایی که کودک به توجه مستمر نیاز دارد ، اشاره کرد . از سایر خصوصیات می توان به میدان توجه کوتاه و حواس پر تی اشاره کرد . در مدرسه این نوع کودکان قادر به انجام عکس العمل ها نبوده و نیازمند توجه بیشتری از سوی معلمین هستند.
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
آن ها در خانه اغلب از خواسته های والدین پیروی نمی کنند و ممکن است برای تکمیل تکالیف نسبتا ساده لازم شود والدین چند بار به آن ها گوشزد کنند . این کودکان دچار بی ثباتی هیجانی بوده و تحریک پذیر هستند . خصوصیاتی که بیش از همه در این اختلال ذکر می شود به ترتیب شیوع عبارت اند از : بیش فعالی ، کم توجهی که با نشانه هایی از قبیل میدان توجهی کوتاه ، حواس پر تی ، در جا ماندگی ، ناتوانی برای تمام کردن تکلیف ، تمرکز ضعیف می باشد . و همچنین تکانش گری که نشانه هایی از قبیل اقدام قبل از اندیشیدن ، تغییرات ناگهانی فعالیت ، ضعف سازماندهی و از جا پریدن در کلاس می باشد .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
اختلال یادگیری اختصاصی کودکان :

به عنوان یک اختلال عصبی رشدی می باشد و مشخصه آن مشکلات پایدار در زمینه یادگیری مهارت های تحصیلی مربوط به خواندن ، بیان نوشتاری و ریاضیات است که در اوایل کودکی شروع می شود و با توانایی هوشی کلی کودک هم خوانی ندارد . روش های درمانی و آموزشی نظیر روش های چند حسی که کودک از حواس مختلف یادگیری استفاده می کند تا یادگیری بیشتر و با کیفیت بهتری انجام گیرد ، روش آموزش شناختی برای درمان اختلال یادگیری کودکان که توجه به تغییر افکار پنهانی و رفتار آشکار است و روش های دیگر که زیر نظر بهترین دکتر روانشناس کودک تهران در کلینیک روانشناسی کودک انجام می شود
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
اختلال زبان :

شامل مشکلاتی در فراگیری و کاربرد زبان در وجوه مختلف از جمله زبان شفاهی و مکتوب می باشد . در کودکانی که نقص زبان بیانی دارند ممکن است هنگام بازگویی یک داستان با ابهام صحبت کنند و در این کودکان زبان علامتی یا کلامی بسیار کمتر از حدی است که با توجه به ظرفیت هوش غیر کلامی کودک انتظار می رود . در موارد شدید این اختلال تا سن 18 ماهگی قابل شناسایی می شود .
 
موضوع نویسنده

آیناز

سطح
2
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
May
2,440
31,911
مدال‌ها
3
یعنی زمانی که کودک قادر نیست به طور خود به خود کلمات منفرد یا اصوات را به کار ببرد یا تکرار کند . حتی واژه هایی ساده ای نظیر مامان و بابا در ذخیره واژگان فعال کودک دیده نمی شود و کودک برای نشان دادن خواسته هایش از ایما و اشاره استفاده می کند . بعد از زبان باز کردن کودک نواقص آشکار می شود . تلفظ نا پخته است و اشتباهات متعدد تلفظی را می توان در این کودکان دید. تا سن 4 سالگی اکثر کودکان مبتلا به اختلال زبان بیانی می توانند عبارت های کوتاه بسازند ولی با یادگیری لغات جدید واژه های قبلی را فراموش می کنند و نسبت به کودکان دیگر کند تر زبان باز می کنند.
 
بالا پایین