جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

نقد و بررسی بازی‌ها روزی روزگاری: دنیای زیبای مکانیکی | نقد و بررسی Machinarium

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام روزی روزگاری: دنیای زیبای مکانیکی | نقد و بررسی Machinarium ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 263 بازدید, 23 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع روزی روزگاری: دنیای زیبای مکانیکی | نقد و بررسی Machinarium
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
به سبب روایت شدن داستان در یک دنیای خیالی پر از روبات و ابزار مکانیکی، خالقین در طراحی نحوه ی پیشبرد مراحل آزادی عمل نسبتاً زیادی داشته اند؛ هر چند نمی توان گفت که از ظرفیت ها حداکثر استفاده را برده اند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
به عنوان یک بازی در سبک Point and Click، مکانیزم پیشبرد مراحل بسیار ساده و با انجام پازل ها و پیدا کردن اشیاء مختلف صورت می پذیرد. آزادی عمل چندانی در گیم پلی در اختیار بازیباز قرار نگرفته و بایستی راه حل پازل ها را در میان اشیاء مخفی شده در محیط بسیار کوچک هر مرحله و ترکیب کردن آن ها با استفاده از خلاقیت خویش بیابید.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
در این میان بایستی به طراحی بسیار خوب هر شخصیت موجود در بازی اشاره کرد که اگرچه اصلاً سخن نمی گویند ولی با ایما ها و اشارات و همچنین حباب هایی که تصویری از منظور یا درخواست آن ها را به نمایش در می آورند تعامل و هماهنگی بسیار خوبی با محیط و کاراکتر اصلی دارند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
هر مرحله در یک محیط مجزا جریان دارد که تنها چیز های محدودی در آن ها قابل تعامل هستند و علیرغم وجود جزییات فراوانی در هر محیط، چیز زیادی در آن ها نیست که با آن ها سر و کار داشته باشید و بخش اعظمی از هر محیط خالی و بی استفاده مانده که هم خوب است و هم بد؛ از طرفی باعث می شود که که بازیباز تلاش و جست و جوی فراوانی برای یافتن اشیاء قابل تعامل کند و از طرف دیگر به دلیل سخت بودن پازل ها و مشغول شدن بازیباز به حل کردن آن ها توجهات از روی محیط اطراف برداشته می شود و طراحی های زیبای هر مرحله به خوبی بازی های دو بعدی دیگر همچون Rayman و حتی Shank مورد توجه قرار نمی گیرند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
همانطور که گفتیم پازل های این بازی سخت هستند و برای حل کردن آن ها نیاز به تفکر شدید و حوصله زیادی دارید. اگر هم از عهده ی آن ها بر نیامدید بازی دو راهنمایی در اختیارتان قرار داده که می تواند در رد کردن هر مرحله به شما کمک کند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
اولین کمک، راهنمایی های موجود در هر مرحله است که به صورت نقاشی های کشیده شده روی یک کاغذ هستند و اطلاعات مبهم ولی موثری در برای حل کردن هر پازل در اختیار بازیباز قرار می دهند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
دومین کمک هم راهنمایی هایی هستند که از طریق تمام کردن یک مینی گیم به دست می آیند. ایرادی که می توان از این بخش گرفت اعصاب خرد کن بودن مینی گیمیست که برای هر بار دیدن راهنمایی مجبورید آن را تمام کنید و هر بار تمام کردن آن مدتی به طول می انجامد و باعث می شود که کلاً قید آن را بزنید. همچنین با پیشرفت در روند بازی، راهنمایی های نوع اول بسیار بسیار مبهم و غیر قابل درک می شوند که کار حل کردن پازل ها را کمی بیش از حد سخت می کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
حل کردن هر مرحله نوعی حس پیروزی را به شما منتقل می کند. گویی که انگار باعث خوشحالی جوزف شده اید و به او در راه رسیدن به عشقش کمک فراوانی کرده اید. این خود از جذابیت های بازی است و در کنار پازل های دشوار ولی خلاقانه شما را به ادامه دادن بازی ترغیب می کند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
موسیقی های بازی به معنای واقعی کلمه عالی هستند و هرگز نمی توان هماهنگ بودن آن ها با طراحی محیط را کتمان کرد. اتمسفر بی نظیر بازی شاید بدون وجود این شاهکار ها هرگز به این خوبی نمی شد و بایستی به آقای Tomas Dvorak به خاطر آهنگسازی این ساوند ترک ها آفرین گفت.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,062
مدال‌ها
2
ساخت این بازی توسط استودیوی مستقل Amanita مستقر در جمهوری چک صورت گرفته که از کار های معروف آن ها می توان به بازی محبوب اینترنتی Samorost اشاره کرد.
 
بالا پایین