جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

آموزش‌های ویژه سیستم عامل ویندوز 7

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته کامپیوتر و سیستم توسط ممد صنوبر با نام سیستم عامل ویندوز 7 ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 647 بازدید, 29 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته کامپیوتر و سیستم
نام موضوع سیستم عامل ویندوز 7
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
Page Layout
در این قسمت می توان اقداماتی همچون تعیین اندازه ی كاغذ، تعیین جهت كاغذ، تنظیم حاشیه ی كاغذ، تغییر رنگ پس زمینه، ایجاد تصویر واترمارك و... را انجام داد. 8. HeaderوFooter: برای به وجود آوردن سر صفحه و پا صفحه از منوی Insert گزینه ی HeaderوFooter را باید انتخاب كرد كه عموما مربوط به شماره ی صفحه، تاریخ و ساعت می شود. 9. پاورقی: برای انجام عملیات پاورقی نویسی به دو طریق می شود اقدام كرد یكی از طریق گزینه ی Insert footnote و یا با استفاده از كادر محاوره ی Footnote & Endnote 10. چند ستونی كردن متن: برای چند ستونی كردن صفحه می بایست از زبانه ی Page Setup گزینه ی Columns را انتخاب كنیم و تعداد مورد نیاز ستون ها را تنظیم كنیم.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
برای به وجود آوردن حاشیه ی صفحه كه متشكل از خط و یا اشكال می تفاوت است باید به قسمت Borders and Shading مراجعه كرد كه در آن قسمت قابلیت ایجاد و تنظیمات حاشیه موجود است. 12. رسم جدول: برای رسم جدول پس از رفتن به Insert باید بر روی عبارت Table كلیك كرد. در این قسمت كاربر به راحتی می تواند تعداد ردیف ها و ستون ها و... را تنظیم كند. همیشه با كلیك را در خانه های جدول و فشار دكمه ی Insert می توان تعداد خانه های جدول را اضافه كرد. هم چنین از Delete cells و Merge به ترتیب برای حذف و ادغام خانه های جدول می توان بهره گرفت. لازم به ذكر است در بحث جدول نرم افزار Word قابلیت های دیگری به خصوص در بخش تنظیمات گرافیكی جداول دارد. 13. Word art: برای استفاده از جذابیت های بیشتر بصری متون است كه عبارت مذكور در زبانه ی Insert و در قسمت Text قابل حصول است. 14. رسم شكل: Word این امكان را می دهد تا افراد بتوانند شكل های هندسی مورد نیازشان را ترسیم كنند. در زبانه ی Insert و بخش illustration گزینه ی Shapes این وظیفه را بر عهده دارد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
برنامه ی PowerPoint :
یك نرم افزار برای تنظیم و ساخت اسلاید های متنی با جذابیت های بصری است كه امكانات متفاوتی را در اختیار ما قرار می دهد. در آغاز كار با این نرم افزار آیكون ها و بخش های مختلفی است كه جلب توجه می كند كه از آن جمله می توان به نوار دسترسی سریع، ریبون ها، اسلایدهای موجود پیش فرض، ناحیه ی انتخاب اسلاید، نوار وضعیت و پنجره یادداشت و... اشاره كرد كه هركدام وظایف خاصی را بر عهده دارند. اما برخی از مواردی كه در كار با نرم افزار PowerPointباید مورد نظر قرار بگیرند عبارتند از:
ایجاد اسلاید جدید: با مراجعه به دكمه ی Office و عبارت New می توان یك صفحه ی جدید برای شروع به كار در این نرم افزار به وجود آورد. 2. چیدمان اسلاید: چیدمان محل قرار گیری عنوان، متن و عناصر گرافیكی را مشخص می كند. در بحث از چیدمان ها، چیدمان نگارشی و چیدمان های كادر محتویات دارای اهمیت ویژه ای است. 3. درج و حذف اسلاید: با كلیك بر روی گزینه ی Home و در قسمت Slide با فشردن عبارت New slide می توان اسلاید جدیدی با آخرین چدیدمان انتخاب شده ایجاد كرد. برای حذف نیز پس از انتخاب اسلاید باید از گزینه ی Delete Slide استفاده كرد. 4. تم: یك تم محل قرار گیری كادرها، نوع و اندازه ی فونت، رنگ و پس زمینه ی اسلاید را تعیین می كند. 5. طراحی و اعمال تم در اسلاید: با رفتن به زبانه ی Design با استفاده از گروه دستورات تم می توان از طرح های آماده استفاده كرد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
اعمال پس زمینه ی جدید در اسلاید: با مراجعه به زبانه ی Design و فشردن Background style می توان برای اسلاید پس زمینه به وجود آورد. 7. تغییر خصوصیات فونت: برای رنگ، شكل و اندازه ی فونت در این نرم افزار باید از زبانه ی Home وارد Font شد و از ابزار های موجود در آن استفاده كرد. 8. تنظیم پاراگراف: تنظیم پاراگراف در پاورپوینت مانند Word دارای اهمیت است و كاربران برای تنظیم پاراگراف ها می توانند از زبانه ی Home و بخش Paragraph استفاده كنند. 9. روش های مختلف نمایش: اسلاید های پاورپوینت را می توان به صورت های مختلفی مشاهده كرد كه بستگی به تنظیم كاربر دارد. از جمله ی این نما ها باید به نمای معمولی، نمای دسته بندی اسلاید، نمای یادداشت و نمای نمایش اسلاید اشاره كرد. لازم به ذكر است كه تنظیم نمایش اسلاید از زبانه ی View و گروه Presentation View قابل پیگیری است. 10. رسم تصویر: برای ترسیم یك تصویر مانند اشكال هندسی در این نرم افزار باید از طریق منوی Home و بخش Drawing عمل نمود. روش دیگر نیز همان راهی است كه در برنامه ی Word وجود دارد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
افزودن تصویر: برای اضافه كردن تصویر به اسلاید ها از دو روش می توان بهره برد كه در یكی از آنها باید به منوی Insert رفت و از گروه Illustration گزینه ی Photo را انتخاب كرد. 12. افزودن فیلم: گاهی پیش می آید كه برای توضیح بیشتر یك مطلب در بین اسلاید ها نیاز به فیلم پیدا می كنیم. برای قرار دادن فیلم باید از منوی Media insert گروه Media clip روی گزینه ی Movie كلیك كرد. 13. افزودن فایل صوتی: باید از منوی Media insert گروه Media clip روی گزینه ی Sound كلیك كرد. 14. ایجاد جلوه های ویژه: برای ایجاد جذابیت در متن ها و عكس های به كار رفته در اسلاید ها می توان به آنها تحرك بخشید كه این مسئله با استفاده از قسمت Animation قابل تحقق است و از جمله امكاناتی كه این قسمت به ما می دهد عبارت است از ایجاد حركت در اسلایدها، نوشته ها، گذاشتن موسیقی برای اسلایدها و... 15. تنظیمات مربوط به صفحه بندی: از طریق امكانات بخش مربوط به صفحه بندی، كاربر پاورپونت می تواند اعمالی همچون شماره بندی اسلایدها، ایجاد هدر اند فوتر برای اسلاید، ایجاد تاریخ و زمان برای اسلاید انجام دهد. 16.كامنت گذاری در اسلایدها: كاربران نرم افزار می توانند از منوی Review و قسمت New comment كادر یادداشت را گشوده و یادداشت خود را پیرامون اسلاید مربوطه بنویسند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
برنامه ی Excel
برنامه ی Excel یك برنامه ی صفحه گسنرده است یعنی برنامه ای است كه اطلاعات متنی و عددی را در قالب جدول نگهداری می كند. ساختار جدولی برنامه باعث می شود كاربران بین داده های موجود در خانه های جدول ارتباط برقرار كنند. در آغاز كار با این نرم افزار آیكون ها و بخش های مختلفی است كه جلب توجه می كند كه از آن جمله می توان به دكمه ی آفیس، نوار ابزار دسترسی سریع، ریبون ها، نوار فرمول، سرسطرها، سر ستون ها، نوار پیمایش، نوار وضعیت و... اشاره كرد كه هركدام وظایف خاصی را بر عهده دارند. اما برخی از مواردی كه در كار با نرم افزار Excel باید مورد نظر قرار بگیرند عبارتند از: 1. برخی از مفاهیم اولیه: كارپوشه (Work Shop)، كاربرگ (Work Sheet)، برگ نمودار (Chart sheet) 2. انواع اطلاعات : اطلاعات موجود در سلول یا مقدار است و یا فرمول. مقدار به چهار نوع عدد، تاریخ، ساعت و متن تقسیم می شود. فرمول شامل محاسباتی است كه در نتیجه ی انجام آن یك مقداربه دست می آید. 3.ایجاد یك Workbook: با كلیك بر دكمه ی آفیس و كلیك بر عبارت New می توان یك Workbook جدید به وجود آورد. 4. Auto fill: با كشیدن این دستگیره تمامی محتویات سلول مورد نظر در سلول های مجاور نیز پدیدار می شوند. 5. آدرس دهی مطلق و نسبی: آدرس نسبی موقعیت سلول را نسبت به سلولی كه فرمول در آن وارد می شود نشان می دهد و آدرس مطلق موقعیت مطلق سلول را مشخص می كند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
Template:
فایلی است كه یك بار آن را طراحی و ایجاد كرده و به صورت یك الگوی مشخص بارها مورد استفاده قرار می گیرد. 7. اضافه كردن سطر: این كار به دو روش صورت می گیرد كه یكی از آنها با ورود به زبانه ی Home گروه Cell دكمه ی Insert و گزینه ی Insert sheet rows حاصل می شود. 8. اضافه كردن ستون: اضافه كردن سطر: این كار به دو روش صورت می گیرد كه یكی از آنها با ورود به زبانه ی Home گروه Cell دكمه ی Insert و گزینه ی Insert sheet columns حاصل می شود. 9. حذف سطر و ستون: برای حذف سطر می توان از زبانه ی Home گروه Cell دكمه ی Delete را انتخاب كرد و به فراخور سطر یا ستون بودن سلول های مورد نظر یكی از گزینه ها را اختیار كرد. 10. تغیرات در ظاهر: Excel این امكان را می دهد كه كاربر بتواند در ارتفاع طول، عرض ستون و.. تغییر ایجاد كند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
ترازبندی محتویات سلول:
از گروه Alignment در تب Home برای ترازبندی محتویات سلول استفاده می شود. 12. دیگر امكانات قست Home: علاوه بر آنچه گفته شد در این قسمت می توان به قابلیت تنظیم قلم، تنظیم خصوصیات كادر سلول، رنگ آمیزی سلول و محتویات آن، كپی كردن قالب بندی سلول، حذف قالب بندی سلول اشاره كرد. 13. مدیریت Workbook ها: نرم افزار Excel قابلیت مدیریت Workbook ها را دارد. از جمله قابلیت هایی نظیر جا به جایی بین كاربرگ ها، تغییر نام كاربرگ ها، انتخاب Sheet های مجاور، انتخاب كلیه ی sheet ها و... 14. اصول حفاظت از كاربرگ ها: در برنامه ی Excel حتی قابلیت رمز گذاری بر روی كاربرگ ها وجود دارد كه جز كاربر اصلی كسی به اطلاعات دسترسی نداشته باشد. 15. اجزای فرمول ها: هر فرمول دارای چهار جز است اول مقادیر ثابت دوم آدرس سلول ها سوم عملگرها چهارم توابع كه برخی از آنها مانند تابع به چندین بخش دیگر تقسیم می شوند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
عملگرها:
عملگرها خود به 4 قسمت تقسیم می شوند اول عملگرهای محاسباتی دوم عملگرهای مقایسه ای سوم عملگرهای رشته ای چهارم عملگرهای آدرس 17. توابع: به چندین بخش تقسیم می شود مانند: توابع مالی، توابع تاریخ و ساعت، توابع ریاضی، توابع آماری، توابع جستجو و مرجع، توابع پایگاه داه، توابع متنی، توابع منطقی، اطلاعاتی و مهندسی 18. انواع خطاها: #REF!، #NAME?، #VALUE!و... كه هركدام نیز راه برون رفت برای خود دارند. 19. نمودارها: نرم اافزار Excel برای ساده تر كردن فهم محاسبات قابلیت این را دارد كه تمام نتایج را به صورت گرافیكی و نموداری ارائه نماید. در این نرم افزار انواع و اقسام نمودار تعبیه شده است كه به فراخور زمان از آن می توان استفاده كرد. 20. انواع نمودار موجود در Excel: ستونی، خطی، كلوچه ای، میله ای، ناحیه ای، پراكندگی، سهام، سطحی، دونات، حبابی و رادار
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
نمودار سه بعدی:
این نرم افزار با امكانات متفاوتی خود قابلیت ترسیم نمودار به صورت 3D نیز دارد. 22. قابلیت Auto complete: قابلیتی است كه در موارد یكی كردن داده های متنی و مشابه به كار می رود. 23. ایجاد فرم ورود اطلاعات: یكی از امكاناتی است كه اكسل برای سهولت ورود اطلاعات به ما می دهد. 24. امكانات دیگری برای كار با داده ها: Auto filter، Subtotal، Validation و... 25. چاپ اطلاعات: برنامه ی اكسل امكانات زیادی برای صفحه بندی و چاپ ارائه می دهد. از جمله می توان به امكان تعیین ناحیه ی چاپ، حذف ناحیه ی چاپ، ایجاد كنترل Page break، حذف Page break و... اشاره كرد. 26.حاشیه و جهت صفحات: با استفاده از Page setup و دكمه ی Margins می توان حاشیه های فضای چاپ و دیگر موارد مربوط به چاپ را كنترل و مدیریت كرد.
 
بالا پایین