جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

خبری شهرداری تهران یک گام به راه‌اندازی تراموا نزدیک شد/ اعلام جزئیات جلسه شورای عالی ترافیک

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته اجتماعی و هنری توسط Rasha_S با نام شهرداری تهران یک گام به راه‌اندازی تراموا نزدیک شد\/ اعلام جزئیات جلسه شورای عالی ترافیک ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 371 بازدید, 16 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته اجتماعی و هنری
نام موضوع شهرداری تهران یک گام به راه‌اندازی تراموا نزدیک شد\/ اعلام جزئیات جلسه شورای عالی ترافیک
نویسنده موضوع Rasha_S
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Rasha_S
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
در دنیا سیستم های مختلفی برای این وسیله به کار برده می شود، دارای واگن های مختلفی از نظر ابعاد و فناوری هستند و برخی سیستم های تأمین نیروی متفاوتی دارند اما آنچه در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است مربوط به این جزئیات نیست و اینکه این مُد حمل و نقلی برق بالاسری داشته باشد، چرخ آهنی یا چرخ لاستیکی و اینطور مشخصات به مطالعات فازهای بعدی مربوط می شود بنابراین شورای عالی فقط کلیات آن را خصوصا در بحث ظرفیت و تقاضای جابجایی مسافر و ملاحظات کلان بررسی می کند.

در بسیاری از شهرستان ها نیز مطالعاتی در این زمینه ارائه شده که برخی از آنها تأیید و برخی دیگر رد شده است. بنابراین برخی شهرها مصوبه اجرای ال آر تی را از شورای عالی ترافیک دارند اما هنوز زمینه اجرای آن را فراهم نکرده اند.

موارد مذکور کلیات مصوبات جلسه اخیر شورای عالی ترافیک درباره بررسی مجدد خطوط انبوه بر تهران بود که البته بهتر است نام بازنگری روی آن نگذاریم زیرا بازنگری این طرح سال 98 صورت گرفته بود اما با توجه به ایرادات فنی که مطرح مطرح بود، لازم بود بازبینی یا بررسی مجددی صورت گیرد تا ایرادات برطرف شود.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
از اینجا به بعد شهرداری تهران ممنوعیتی از نظر قانونی برای پرداختن به موضوع ندارد و می‌تواند آنچه مد نظر دارد را در قالب لایحه به شورای شهر ارائه کند و شورای شهر با تصویب و تخصیص بودجه زمینه اجرای طرح‌های ریلی از جمله تراموا را برای شهرداری فراهم کند.


بله؛ بنابراین مصوبه شهرداری یک قدم به اجرای خطوط ال آر تی و اجرای خطوط 4‌گانه جدید، توسعه خطوط 7گانه موجود و همچنین خطوط اکسپرس مترو نزدیک شد.

البته اگر شهرداری بخواهد برای این مصوبات از منابع دولتی استفاده کند، باید مجوز ماده 23 را اخذ کند که فرآیند خود را دارد.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
انتخاب با مدیریت شهری است که از بودجه دولتی کمکی دریافت کند یا خیر؟

بله؛ اما برای تحقق آن باید درخواست خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد تا مجوز آن صادر شود، اما این امر به مرحله بعدی کار یعنی برآورد هزینه‌ انجام کار و سایر مشخصات تکمیلی مربوط می شود، دولت هم باید بررسی و اعلام کند که چقدر می‌تواند به این پروژه ها اختصاص دهد.

البته به نظر می رسد شهرداری تهران قصد داشته باشد فعلا از منابع شهری برای خطوط ال آر تی هزینه کند زیرا اصولا تراموا سیستم سریع الوصولی است و چناچه با فناوری چرخ لاستیکی اجرا شود نیاز به ایجاد ریل یا تأسیسات و زیرساختهای ویژه ندارد و شهرداری با استفاده از زیرساخت های موجود می تواند واگن ها را چند ماه بعد از سفارشِ ساخت، تحویل بگیرد و به سرعت طرح را به اجرا دربیاورد.

به طور کلی هزینه راه اندازی قطارهای سبک شهری یک سوم هزینه احداث مترو است زیرا به تأسیسات زیرزمینی، تونل و ایستگاههای زیرزمینی و غیره نیاز ندارد و نوع چرخ لاستیکی آن هم نسبت به چرخ های آهنی هم هزینه کمتری دارد.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
در جلسه شورای عالی ترافیک کدام محور به عنوان سناریوی برتر برای اجرای تراموا انتخاب شد؟

یکی از محور‌های تأیید شده منطبق با خط یک بی‌آر تی یعنی امتداد محور آزادی انقلاب است.

محور دوم نیز از محدوده جنت آباد آغاز می‌شود و تا لویزان ادامه پیدا می‌کند؛ این مسیر هم به صورت شرقی- غربی است که از محدوده هایی چون ستارخان و بزرگراه شهید چمران و میدان فاطمی عبور می‌کند. البته محل دقیق عبور مسیر در مطالعات تکمیلی تعیین می‌شود.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
با توجه به عرض کم معابر و حجم ترافیک نقاط مذکور راه اندازی تراموا با سختی همراه نیست؟

به هر ترتیب اجرای پروژه باید به شکل معقولی باشد؛ البته خط اتوبوس‌های بی‌آر تی در محور خیابان ولی عصر (عج) هم که اجرا شد همه تصور می‌کردند اتفاق عجیبی رخ می‌دهد زیرا عرض معبر کم بود اما با یک طرفه کردن خیابان، مشکل به تدریج برطرف شد بنابراین در اجرای کار می‌توان از تکنیک‌هایی مختلف مهندسی ترافیک برای کاهش مشکلات استفاده کرد.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
به هرحال اگر واقعا بخواهیم به حمل و نقل عمومی اولویت بدهیم باید در عمل هم آن را پیاده کنیم؛ اگر اولویت با خودرو‌های سواری باشد، نتیجه تشدید وضعیت موجود خواهد بود بنابراین ناچار هستیم تا حدودی برای خودرو‌های شخصی محدودیت ایجاد کنیم.
 
موضوع نویسنده

Rasha_S

سطح
4
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Oct
3,453
12,651
مدال‌ها
4
به نظر می رسد اولویت نخست شهرداری، راه اندازی تراموا در مسیر خط یک بی‌آر تی باشد که شرایطش برای اجرا مهیاست؛ البته ملاحظاتی هم دارد و در برخی نقاط باید تعییراتی بدهند اما قابلیت اجرای بیشتری دارد و تا زمانی که واگن‌ها آماده شود می‌توانند کار‌های تکمیلی را هم انجام بدهند وتراموا را جایگزین این خط از بی‌آر تی کنند.
 
بالا پایین