جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

همگانی مدل به چه کسی گفته میشود؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بیوگرافی مدلینگ‌ها توسط ArMMaN با نام مدل به چه کسی گفته میشود؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 287 بازدید, 24 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته بیوگرافی مدلینگ‌ها
نام موضوع مدل به چه کسی گفته میشود؟
نویسنده موضوع ArMMaN
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ArMMaN
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
مدل (به انگلیسی: Model) فردی است که شغلش نمایش نوعی تمثال از حالت فیزیکی بدن ایدئال انسان در حیطه هنر و تجارت و طراحی البسه است. هنر مدل معمولاً به معنی پوشیدن و نمایش لباس‌های جدید طراحی شده توسط طراحان لباس و شرکت‌های تولید پوشاک است. به افرادی که در کار خود موفق‌تر و مشهورتر هستند سوپرمدل می‌گویند. افرادی که برای نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی الگوی هنرمندان می‌شوند نیز مدل نامیده می‌شوند. شبکهٔ فرانسوی فرانس ۲۴ بیشترین مدعیان فشن در ایران را دخترانی معرفی کرده‌است که فقط برای گرفتن «لایک» و کسب شهرت، به رایگان جلوی دوربین عکاسان می‌روند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
تاریخچه
مدلینگ به عنوان یک حرفه برای اولین بار در سال ۱۸۵۳ توسط چارلز فردریک وورث، «پدر سبک عالی» تأسیس شد، هنگامی که او از همسرش، ماری ورنت وورث، خواست تا لباسهایی را که طراحی کرده‌است، مدل کند.اصطلاح «مدل خانه» برای توصیف این نوع کار ایجاد شد. سرانجام، این روشی عادی برای خانه‌های مد پاریس شد. هیچ الزامات استاندارد اندازه‌گیری فیزیکی برای یک مدل وجود نداشت و بیشتر طراحان برای نشان دادن تنوع در طرح‌های خود از زنان با اندازه‌های مختلف استفاده می‌کردند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
با پیشرفت عکاسی مد، حرفه مدلینگ به مدل‌سازی عکس نیز گسترش یافت. مدل‌ها نسبتاً ناشناس و نسبتاً ضعیف پرداختند تا اواخر دهه ۱۹۴۰، زمانی که سه سوپرمدل اول جهان، باربارا گوالن، بتینا گراتسیانی و لیزا فونساگریوز فرماندهی مبالغ بسیار زیادی را آغاز کردند. در طول دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰، گراتسیانی بیشترین عکس را در فرانسه و ملکه بی چون و چرای مد را در اختیار داشت، در حالی که فونساگریوز در بیش از ۲۰۰ جلد Vogue ظاهر شد. شناخت نام وی منجر به اهمیت Vogue در شکل‌گیری مشاغل مدل‌های مد شد. یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در طول دهه ۱۹۴۰ جینکس فالکنبورگ بود که هر ساعت ۲۵ دلار دستمزد می‌گرفت که در آن زمان مبلغ هنگفتی بود؛ و کارمن دل اورفیس نیز بر مد مسلط بودند.[۸] کلیسای Dorothea در میان اولین مدل‌های سیاه‌پوست در صنعت بود که در پاریس به رسمیت شناخته شد. با این حال، این مدل‌ها در خارج از جامعه مد ناشناخته بودند. اندازه‌گیری‌های ویلهلمینا کوپر ۳۸ "-۲۴" -۳۶ "در حالی که اندازه‌گیری‌های شنل ایمان ۳۲" -۲۳ "-۳۳" بود.[۹] در سال ۱۹۴۶، مدلهای فورد توسط آیلین و جرارد فورد در نیویورک تأسیس شد. این یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های نمونه در جهان است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
در دهه ۱۹۶۰ جهان مدل سازی شروع به ایجاد آژانس‌های مدل سازی کرد. در سراسر اروپا، خدمات دبیرخانه به عنوان کارگزاران مدل عمل می‌کردند که برای پیام‌ها و رزروهایشان نرخ هفتگی را از آنها می‌گرفتند. در بیشتر موارد، مدل‌ها مسئولیت صورتحساب خود را داشتند. در آلمان، نمایندگان مجاز نبودند برای درصدی از درآمد یک شخص کار کنند، بنابراین از آنها به عنوان منشی یاد می‌شود. به استثنای چند مدل که به پاریس یا نیویورک سفر می‌کردند، سفر برای یک مدل نسبتاً سابقه نداشته‌است. اکثر مدل‌ها به دلیل قوانین کار مختلف حاکم بر مدل سازی در کشورهای مختلف فقط در یک بازار کار می‌کردند. در دهه ۱۹۶۰ ایتالیا خانه‌های مد و مجلات مد زیادی داشت اما به مدل بسیار نیاز داشت. آژانس‌های ایتالیایی اغلب با بازداشت حقوق خود مجبور می‌شوند بدون ویزای کار به ایتالیا برگردند.[۱۰] آنها همچنین مدل‌های خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند، مدل‌هایی که باید از نمایندگی‌های گمرک پنهان کنند. غیر معمول نبود که مدل‌هایی که در هتل‌هایی مانند لا لوئیزیانا در پاریس یا آرنا در میلان اقامت داشتند، توسط پلیس به دنبال ویزای کار خود به اتاق‌های هتل خود حمله می‌کردند. شایعه شده بود که آژانس‌های رقیب در پشت این حملات هستند. این امر باعث شد بسیاری از آژانس‌ها زنجیره‌های جهانی تشکیل دهند. به عنوان مثال، آژانس مرلین شعبه‌هایی در پاریس و نیویورک دارد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
در اواخر دهه ۱۹۶۰، لندن به دلیل رویکرد سازمان یافته و مبتکرانه تر در مدل سازی، بهترین بازار اروپا شناخته می‌شد. در این دوره بود که مدل‌ها به نام خانگی تبدیل شدند. مدل‌هایی مانند Jean Shrimpton , Tania Mallet , Celia Hammond , Twiggy , Penelope Tree و بر صحنه مد لندن تسلط داشتند و برخلاف مدل‌های قبلی خود از حقوق بالایی برخوردار بودند.[۱۱] توئیگی در ۱۶ سالگی چهره ۶۶ شد.[۱۲] در این زمان، آژانس‌های مدل در مورد مدل‌هایی که ارائه می‌دهند محدودیت چندانی نداشتند، اگرچه امضای مدل‌های کوتاه برای آنها غیر معمول بود. توییگی، که ۵ فوت ۶ اینچ (۱۶۸ سانتی‌متر) با نیم تنه ۳۲ اینچ ایستاده بود و موهای پسرانه ای داشت، با تغییر ایده‌آل‌های مدل شناخته می‌شود. در آن زمان، او هر ساعت ۸۰ پوند درآمد داشت، در حالی که متوسط دستمزد ۱۵ پوند در هفته بود.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
در سال ۱۹۶۷، هفت نماینده برتر مدل در لندن انجمن نمایندگان مدل لندن را تشکیل دادند. تشکیل این انجمن به مشروعیت بخشیدن به مدل سازی و تغییر صنعت مد کمک کرد. حتی با نگرش حرفه ای تری نسبت به مدل سازی ، انتظار می‌رفت که مدل‌ها قبل از رسیدن به صحنه، آرایش و آرایش خود را انجام دهند. در همین حال، آژانس‌ها مسئولیت مواد تبلیغاتی و مارک تجاری یک مدل را بر عهده گرفتند. در همان سال، ویلهلمینا کوپر، مدل برتر لباس سابق، آژانس خود را با همسرش به نام Wilhelmina Models راه اندازی کرد. تا سال ۱۹۶۸، آژانس FM و مدلهای ۱ تأسیس شدند و به همان روشی که امروزه آژانسها انجام می‌دهند، مدلها را نشان می‌دهند.[۱۳][۱۴] در اواخر دهه ۱۹۶۰، مدل‌ها بهتر برخورد می‌کردند و دستمزدهای بهتری می‌گرفتند. فورد مدلز، یکی از مبتکران، اولین آژانس بود که مبلغی را که به آنها بدهکار بود، پیش برد و اغلب به مدل‌های نوجوان که محلی زندگی نمی‌کردند، اجازه می‌داد در خانه خود، پیش‌درآمد مدل مسکن، اقامت کنند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰
نوآوری‌های دهه ۱۹۶۰ به صحنه مد دهه ۱۹۷۰ سرازیر شد. در نتیجه انجمن‌ها و استانداردهای صنعت مدل،[۱۵] آژانس‌های مدل بیشتر مورد توجه کسب و کار قرار گرفتند و بیشتر در مورد مواد تبلیغاتی یک مدل فکر کردند. در این زمان، آژانس‌ها شروع به پرداخت هزینه تبلیغات یک مدل کردند.[۱۰] در اوایل دهه ۱۹۷۰، اسکاندیناوی مدل‌های بلند، لگی، مو بلوند، چشم آبی زیادی داشت و مشتری کافی نداشت. در این زمان بود که فورد مدل‌ها پیشاهنگی پیشاهنگی را به عهده گرفتند.[۱۰] آنها وقت خود را صرف کار با آژانس‌هایی می‌کنند که مسابقات مدلینگ را برگزار می‌کنند. این پیش‌درآمد مسابقه Supermodel مدل Ford Ford در جهان بود که در سال ۱۹۸۰ تأسیس شد. فورد توجهات خود را به برزیل متمرکز کرد که دارای مجموعه ای گسترده از مدلهای ظاهراً «عجیب و غریب» بود، که در نهایت منجر به ایجاد Ford Models Brazil شد. در همین زمان بود که اولین بار Sports Illustrated Swimsuit Issue به نمایش درآمد. این مجله با عکاسی از مدلهای «بزرگتر و سالم» کالیفرنیا، و چاپ اسامی آنها با عکس‌های آنها، روندی را ایجاد کرد و بدین ترتیب بسیاری از آنها را به نامهای خانگی تبدیل کرد و موضوع را به عنوان مشخصه وضعیت سوپرمدل معرفی کرد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
دهه ۱۹۷۰ نقطه عطف بسیاری در مد بود. بورلی جانسون اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار بود که در سال ۱۹۷۴ روی جلد Vogue آمریکا ظاهر شد.[۱۷] مدل‌هایی از جمله ایمان، گریس جونز، پت کلیولند، آلوا چین، دنیال لونا، مینا برد، نائومی سیمز و توکی اسمیت از برترین مدل‌های سیاه‌پوست بودند که راه را برای زنان سیاه‌پوست در مد باز کردند. در سال ۱۹۷۵، مارگاو همینگوی به عنوان چهره عطر Babe Fabergé و در همان سال بر روی جلد مجله تایم، با عنوان یکی از «زیبایی‌های جدید»، قراردادی بی‌سابقه میلیون دلاری منعقد کرد و به مدل‌های مد نام بیشتری داد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
بسیاری از برجسته‌ترین آژانس‌های مدل سازی جهان در دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ تأسیس شدند. این آژانس‌ها استانداردی را ایجاد کردند که اکنون آژانس‌ها براساس آن فعالیت می‌کنند. در سال ۱۹۷۴، Nevs Models در لندن تأسیس شد که فقط یک هیئت مدیره مردانه دارد، اولین در نوع خود. Elite Models در سال ۱۹۷۵ در پاریس و همچنین مدلهای جمعه در ژاپن تأسیس شد.[۱۹][۲۰] سال بعد Cal-Carries در سنگاپور تأسیس شد، اولین آژانس زنجیره ای در آسیا. در سال ۱۹۷۷ ، انتخاب مدل مدیریت درهای خود و همچنین چرا مدلهای نه در میلان را باز کرد. تا دهه ۱۹۸۰ آژانس‌هایی مانند Premier Model Management , Storm Models , Mikas , Marilyn و Metropolitan Models تأسیس شدند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
موضوع نویسنده

ArMMaN

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Aug
860
1,548
مدال‌ها
2
در اکتبر ۱۹۸۱، زندگی با اعلام «چهره‌های میلیون دلاری» زیبایی، از شلی هک، لورن هاتون و ایمان برای Revlon، مارگاو همینگوی برای Fabergé، کارن گراهام برای Estée Lauder، کریستینا فرار برای Max Factor و شریل تیگز برای CoverGirl نام برد. صنعت. این مدل‌ها در مورد معاملات سودآور و انحصاری قبلاً ناشناخته با شرکت‌های بزرگ لوازم آرایشی مذاکره می‌کردند، بلافاصله قابل تشخیص بودند و نام آنها برای عموم مردم مشهور بود.

تا دهه ۱۹۸۰، بیشتر مدل‌ها توانستند مدلینگ را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کنند. مسافرت مدل‌های خارج از کشور و کار در سراسر اروپا معمول بود. با جهانی شدن مدل سازی، آژانسهای زیادی شروع به تفکر جهانی کردند. در سال ۱۹۸۰، Ford Models، مبتکر پیشاهنگی، مسابقه Supermodel مدل Ford Ford را معرفی کرد.در همان سال، جان کازابلانکاس Elite Models را در نیویورک افتتاح کرد. در سال ۱۹۸۱، شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی شروع به انعقاد قرارداد با مدل‌های برتر برای معاملات سودآور سودآور کردند. در سال ۱۹۸۳، Elite مسابقه خود را با عنوان مسابقه Elite Model Look توسعه داد. در دهه ۱۹۸۰ در نیویورک به اصطلاح «جنگ مدل» وجود داشت که در آن آژانس‌های فورد و نخبگان بر سر مدل‌ها و کارزارها می‌جنگیدند. مدل‌ها بین آژانس‌هایی مانند Elite , Wilhelmina و Ford به جلو و عقب می‌پریدند
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: ILLUSION
بالا پایین