BARAN_KH_Z
سطح
4
همیار سرپرست علوم و فناوری
پرسنل مدیریت
همیار علوم و فناوری
مدیر تالار پانسیون مطالعاتی
کاربر ممتاز
- Jan
- 5,496
- 10,207
- مدالها
- 5
فنر بادی:
این فنرها که از پیشرفتهترین فنرهای سیستم تعلیق هستند معمولا در خودروهای مدرن به کار میروند. فنر بادی از یک سیلندر پلاستیکی پر شده از هوا ساخته و با یک پیستون به چرخها متصل میشود. پیستونی که ضربه را از چرخها به هوای فشرده درون سیلندر وارد میکند. این هوای فشرده نقش فنر را ایفا میکند و نیروی ضربه را میگیرد. اگر وزن خودرو یا نیروی ضربه بالا باشد مقداری هوا از سیلندر خارج میشود و هنگام برگشت وزن به حالت عادی و یا تخلیه نیروی ضربه، هوای خارج شده توسط یک کمپرسور باد که کنار فنر است جایگزین میشود. این فنرها قیمت بالایی دارند ولی نرمی قابل توجهی را در حرکت ایجاد میکنند، حالتی مانند معلق بودن در هوا.
این فنرها که از پیشرفتهترین فنرهای سیستم تعلیق هستند معمولا در خودروهای مدرن به کار میروند. فنر بادی از یک سیلندر پلاستیکی پر شده از هوا ساخته و با یک پیستون به چرخها متصل میشود. پیستونی که ضربه را از چرخها به هوای فشرده درون سیلندر وارد میکند. این هوای فشرده نقش فنر را ایفا میکند و نیروی ضربه را میگیرد. اگر وزن خودرو یا نیروی ضربه بالا باشد مقداری هوا از سیلندر خارج میشود و هنگام برگشت وزن به حالت عادی و یا تخلیه نیروی ضربه، هوای خارج شده توسط یک کمپرسور باد که کنار فنر است جایگزین میشود. این فنرها قیمت بالایی دارند ولی نرمی قابل توجهی را در حرکت ایجاد میکنند، حالتی مانند معلق بودن در هوا.