جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

نقد و بررسی بازی‌ها نقد و بررسی بازی Assassin's Creed: Valhalla

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام نقد و بررسی بازی Assassin's Creed: Valhalla ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 695 بازدید, 11 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع نقد و بررسی بازی Assassin's Creed: Valhalla
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
بازی Assassin's Creed: Valhalla هرچند در زمینه داستان و گیم‌پلی سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود، اما از نظر فنی و تا حدودی از حیث طراحی، به‌ هیچ عنوان دستاورد قابل قبولی ندارد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
در صنعت بازی‌های ویدیویی، مجموعه‌هایی وجود دارند که باتوجه به افتی که کرده‌اند، همچنان مورد توجه کاربران قرار دارند. Assassin’s Creed جزو این دسته از مجموعه‌ها است. اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، نسخه‌های نسل هفتمی اسسینز کرید هرکدام تجربه‌ی بسیار خوبی را در اختیار مخاطب قرار دادند. این در حالی است که با ورود به نسل هشتم، بازی‌های اسسینز کرید نتوانستند آنطور که باید و شاید کاربران را راضی نگه دارند.
البته با عرضه نسخه آدیسی، کمی درد هواداران تسکین پیدا کرد و با معرفی Valhalla، انتظارات بیش‌ازپیش بالا رفت. Assassin’s Creed: Valhalla حکم نسخه سوم برای سه‌گانه لیلا حسن را دارد و او قرار است نقش مهمی در روایت داستانی مجموعه اسسینز کرید ایفا کند. والهالا به‌زودی در دسترس کاربران نسل هشتم و نهم قرار می‌گیرد و باید بگویم که قرار نیست با یک Assassin’s Creed درجه یک در انتهای نسل هشتم مواجه شوید.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
داستان بازی پس از اتفاقات بسته الحاقی The Fate of Atlantis بازی Assassin’s Creed: Odyssey روایت می‌شود. جایی که لیلا حسن Staff of Eden یا همان عصای باستانی را در اختیار گرفته است. یوبیسافت برای داستان‌سرایی والهالا به‌سراغ یک داستان وایکینگی و اساطیری رفته و بازی با یک میان پرده از یک جشن آغاز می‌شود. گروهی از وایکینگ‌ها در حال جشن گرفتن هستند و شما در نقش کودکی ایوور، قهرمان داستان، مشغول تجربه‌ی بازی می‌شوید.
اندکی بعد، یک حمله به گروه شما صورت می‌گیرد و پدر و مادر ایوور کشته می‌شوند. حال سال‌ها از این ماجرا می‌گذرد و ایوور به یک وایکینگ همه فن حریف تبدیل شده است. نکته‌ی جالب Assassin’s Creed: Valhalla که از همان ابتدا به آن پی می‌برید، این است که می‌توانید جنسیت ایوور را از همان ابتدا تغییر دهید. البته نحوه روایت داستان در والهالا موردی است که به شما این اجازه را می‌دهد و با گذر زمان و رسیدن به ساعت‌های انتهایی، به‌ دلیل استفاده از این سیستم پی خواهید برد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
این در حالی است که برای رسیدن به هدف خود، نیاز به ایوور دارد. ایوور پس ازاینکه خانواده خود را از دست می‌دهد، حال در قبیله «کلاغ» به‌سر می‌برد. او و سیگِرد، برادر ناتنی ایوور، تصمیم می‌گیرند تا به سرزمین‌های آنجلو ساکسن رفته و قبیله خود را بزرگ و بزرگ‌تر کنند. درواقع آنجلو ساکسن را می‌توان دوره قرون وسطایی انگلیس نامید. یوبیسافت به‌سراغ دوره‌ای رفته است که در آن شاهد یک نبرد بزرگ میان شاه آلفرد و گاترم، رهبر دانمارکی‌ها، هستیم که به Battle of Edington معروف است. یوبیسافت از این واقعه تاریخی و شخصیت‌های مربوط‌به آن استفاده کرده تا داستان ایوور و ماجراجویی‌هایش را به همراه سیگرد به بهترین شکل ممکن روایت کند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2

بااین‌حال، بخش دیگری هم برای داستان والهالا درنظر گرفته شده که بُعد اساطیری بازی است و شاهد مواردی مثل ازگارد هستیم. روایت‌داستانی در Assassin’s Creed: Valhalla نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و شاهد یک روایت با کیفیت و درگیر کننده هستیم. شروع بازی به‌خوبی گیرا و جذاب کار شده و به مرور زمان، سرعت و ساختار خود را از بین نمی‌برد، بلکه با ارائه شاخ و برگ‌های مختلف آن را گسترده‌تر می‌کند تا بازیکن بتواند تجربه‌ی خوبی را کسب کند. همچنین در نقطه انتهایی هم به‌خوبی سه خط داستانی به یکدیگر متصل شده و شاهد یک پایان عجیب و غافلگیر کننده هستیم.
وجود اودین، شاه آلفرد یا حتی گاترم و سایر شخصیت‌های اساطیری و تاریخی، حس و حال جالبی را ارائه می‌دهد
شخصیت پردازی مورد دیگری است که به یکی از نقطه قوت‌های بازی تبدیل شده است. ایوور پس از اینکه گذشته او به خوبی نشان داده می‌شود، در طول روایت داستان به یک شخصیت کامل و پخته تبدیل می‌شود. البته در‌این‌میان شخصیت‌های دیگری مثل اودین هم به او کمک می‌کنند تا بتواند تصمیم‌های بهتری بگیرد. همچنین نوع تعامل ایوور و سیگرد، یکی از بهترین بخش‌های بازی است که تا آخرین نقطه از داستان دستخوش فراز و نشیب‌های مختلفی است. سایر شخصیت‌های اصلی داستان هم شخصیت‌پردازی خاص خود را دارند. همچنین Assassin’s Creed: Valhalla دارای کاراکترهای خاکستری است که به‌خوبی در حساس‌ترین بخش‌های داستان بازیکن را غافلگیر می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
بااینکه تمامی شخصیت‌ها، چه شخصیت‌های منفی و چه شخصیت‌های مثبت و خاکستری روایت‌داستانی قابل قبولی دارند، اما یوبیسافت می‌توانست از شاه آلفرد استفاده بهتری داشته باشد. در حال حاضر، او آنتاگونیست اصلی والهالا به حساب نمی‌آید، اما می‌توانست حضور پررنگ‌تر و تاثیرگذارتری در داستان والهالا داشته باشد. دراین‌میان اشاره کنم که بازی دارای دیالوگ‌ها و سیستم انتخاب دیالوگ در خط داستانی است. این انتخاب‌ها، پایان اصلی بازی را تغییر نمی‌دهند، اما نحوه تمام شدن هر آرک داستانی را دستخوش تغییرات مختلفی قرار می‌دهند. بااین‌تفاسیر، داستان Assassin’s Creed: Valhalla مهم‌ترین نقطه قوت آن به حساب می‌آید و با تمام مشکلاتی که دارد، داستان پتانسیل این را دارد که شما را سرگرم نگه دارد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
استفاده از مهارت‌های قابل اجرا نقش مهمی در جذابیت نبردها ایفا کرده است. تیم سازنده از دو شورتکات چهارتایی برای مهارت‌های قابل استفاده ایوور استفاده کرده است. بازیکنان در طول گشت‌و‌گذار خود در جهان بازی می‌توانند مهارت‌های قابل استفاده را در قالب آیتم‌های جمع‌آوری به‌دست آورده و از آن‌ها استفاده کنند. طراحی متنوع و منحصربه‌فرد هر یک از این مهارت‌ها موردی است که به‌خوبی سیستم مبارزات مخاطب را شکل می‌دهد. همچنین درخت مهارت‌ها نقش بسیار مهمی را در گیم‌پلی بازی و قدرت ایوور ایفا می‌کند.
بازی‌هایی مثل Path of Exile، دارای سیستم ارتقای کاملا Passive هستند که به‌صورت بسیار گسترده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و هر شاخه، یک ویژگی مهم و اصلی دارد که توسط سایر ویژگی‌ها احاطه شده است. درواقع این نوع ساختار را می‌توان همانند یک تار عنکبوت بسیار بزرگ درنظر گرفت. یوبیسافت در والهالا به‌سراغ این چنین سیستمی رفته است. مهارت‌های Passive این نسخه ابتدا بازیکن را به سه بخش مختلف هدایت می‌کند. ازاین‌رو می‌توانید مخفی‌کاری، مسافت شلیک تیر کمان یا ضربات فیزیکی خود را ارتقا دهید و سپس، به‌واسطه‌ی رابط‌های مختلف آن‌ها را به هم وصل کنید.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
وجود این چنین سیستمی زمانی تاثیر گذار است که بتواند تاثیر مستقیمی روی شیوه مبارزه و قدرت قهرمان بازی داشته باشد. به‌عبارتی خرید هر مهارت Passive باید بتواند شما را به مرور زمان قوی‌تر کند و این مورد دقیقا در Assassin’s Creed: Valhalla رعایت شده است. همچنین نیازی نیست که نگران خریدهای اشتباه خود باشید و هر زمان که خواستید می‌توانید تمامی امتیازهای داده شده به مهارت‌های Passive را ریست کرده و از اول آن‌ها را خریداری کنید. کسب امتیاز هم بدین صورت است که باید مراحل اصلی، فرعی و سایر فعالیت‌های بازی را انجام دهید و XP کسب کنید. با رسیدن XP به سطح مورد نظر، امتیاز برای خرید مهارت‌های Passive را کسب خواهید کرد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,742
26,814
مدال‌ها
2
ازاین‌رو برای انجام این کار نیاز به متریال‌های مورد نظر دارید و کسب آن‌ها، به‌واسطه‌ی غارت کردن محیط‌های مشخص شده روی نقشه بازی انجام می‌شود. نحوه شروع یک غارت و ادامه پیدا کردن روند آن به‌خوبی حس و حال نبردهای وایکینگی را القا می‌کند و تجربه‌ی بسیار سرگرم کننده و متفاوتی نسبت به مراحل اصلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مراحل اصلی در نوع خود درگیر کننده و جذاب طراحی شده‌اند، اما مأموریت‌های فرعی، بااینکه بعضی از آن‌ها ساختار فرهنگی و عقیدتی آن زمان را نشان می‌دهد، اما آن‌چنان تجربه‌ی قابل قبولی، همانند مراحل اصلی و غارت‌ها، را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند.
بااین‌حال بزرگ‌ترین مشکل اسسینز کرید: والهالا در بخش گیم‌پلی، هوش مصنوعی بسیار ضعیف آن است. در اکثر مواقع که قصد مخفی‌کاری دارید، با موارد خنده‌دار و ضعیفی از این حیث روبه‌رو خواهید شد که باگذر زمان به تجربه‌ی شما لطمه وارد می‌کند. حتی بازیکنان می‌توانند درجه سختی هوش مصنوعی بازی را هم تغییر دهند و قرار دادن روی آخرین درجه ممکن هم نمی‌تواند مشکل این بخش را حل کند.
 
بالا پایین