جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی ویژگی‌های ژانر جنایی در ادبیات داستانی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط Tara Motlagh با نام ویژگی‌های ژانر جنایی در ادبیات داستانی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 506 بازدید, 51 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع ویژگی‌های ژانر جنایی در ادبیات داستانی
نویسنده موضوع Tara Motlagh
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Tara Motlagh
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
سبک کارآگاهی خشن

در این سبک از داستان‌ها هم‌چنان یک معما و یک کارآگاه هستۀ اصلی داستان هستند، اما ویژگی‌های این کارآگاه و ویژگی‌های فضایی که داستان در آن می‌گذرد با سبک معمایی-کارآگاهی متفاوت است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
کارآگاه‌های داستان‌های معمایی اغلب کارآگاه‌هایی آماتور و یا خصوصی‌اند که داشتن هوش زیاد یکی از نشانه‌های آن‌هاست؛ سرنخ‌ها را دنبال می‌کنند، معما را حل می‌کنند و قاتل را گیر می‌اندازند (هرچند نه همیشه). اما کارآگاه خشن، کاراکتری است که به‌جای مغزش، بیشتر از زورش استفاده می‌کند، معمولا یک سرباز یا پلیس سابق است، محیط داستان یک شهر پرآشوب است که جنایت در آن بی‌داد می‌کند و کارآگاه ما برای به سرانجام رساندن پرونده، دست به جرم‌های مختلفی می‌زند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
نثر این داستان‌ها معمولا قدری متفاوت است؛ میزان صفت‌ها کم است، به‌جای شرح افکار و درون‌نگری‌، بیشتر آن‌چه رخ می‌دهد و گفته می‌شود را گزارش می‌کنند و زبان داستان زبان «کوچه‌بازاری» است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
از نظر خشونت و بیان آشوب و پوچی، سبک کارآگاهی خشن شدیدتر از معمایی-کارآگاهی عمل می‌کند. درواقع این سبک تلفیقی از ژانر وسترن و کارآگاه‌های سابق در داستان‌های معمایی است که در سینما هم باعث تولد ژانر نوآر شد.
داستان‌های دشیل همت مانند «شاهین مالت» و ریموند چندلر مانند «خواب گران» در این سبک جا می‌گیرند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
داستان‌های پلیسی

در داستان‌های پلیسی کارآگاه ما به یک کارآگاه عمومیِ حرفه‌ای بدل می‌شود که شغلش برقراری عدالت برای جامعه است. در این میان شاید انگیزه‌های شخصی مثل انتقام از قاتلی که خانواده‌‎اش را به قتل رسانده هم در میان باشد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
برخلاف داستان‌های کارآگاهی که معمولا کارآگاه به تنهایی پرونده‌اش را پیش می‌برد یا تنها یک دستیار دارد، در داستان پلیسی اغلب شاهد تلاش تیمی از پلیس‌ها هستیم. این داستان‌ها می‌توانند در هر فضایی جریان داشته باشند اما مشخصۀ اصلی‌اش نمایش رویۀ پلیس (کارهایی که یک پلیس انجام می‌دهد) است؛ از رفتن به صحنۀ جرم و مصاحبه و بازجویی تا سردخانه و دادگاه.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
ویژگی کاراکتر پلیس هم معمولا به این شکل است که یا خانواده‌ای ندارد؛ که معمولا به دست یک قاتل یا در سانحه‌ای غم‌انگیز کشته شده‌اند و یا به دلیل اعتیاد به کار از دستشان داده. اگر هم خانواده‌ای دارد معمولا یک مشکلی آن وسط هست که به تشدید تنش موجود در داستان دامن می‌زند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
از طرفی هم کارآگاه پلیس ما در اداره مشکلاتی دارد و مدام از طرف بالادستی‌هایش تحت فشار قرار می‌گیرد که زودتر پرونده را حل کند و کمتر گند بزند.
داستان‌های ژرژ سیمنون مانند «شبی در چهارراه» و «من الکس کراس هستم» نوشتۀ جیمز پترسون، در این دسته از داستان‌ها قرار می‌گیرند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
تریلر جنایی

مشخصۀ اصلی تریلر «تعلیق و غافلگیری» است. برای ایجاد تعلیق معمولا از سه شیوه استفاده می‌شود:

مخاطب کمتر از خواننده می‌داند: معمولا اطلاعات قدری سربسته داده می‌شود تا چیزهایی از مخاطب پوشیده بماند و نتواند سریع‌ از رمزورازهای روابط و اتفاق‌ها سر دربیاورد.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
موضوع نویسنده

Tara Motlagh

سطح
6
 
مدیر تالار نقد
پرسنل مدیریت
مدیر تالار نقد
منتقد کتاب انجمن
مخاطب رمان برتر
نویسنده ادبی انجمن
نویسنده انجمن
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Dec
7,565
44,689
مدال‌ها
7
مخاطب به اندازۀ کاراکتر می‌داند: مخاطب هم‌زمان از تمام سرنخ‌ها و افکار کاراکتر آگاه می‌شود. انگار که خود مخاطب پابه‌پای کاراکتر در داستان پیش می‌رود و چیزی کمتر یا بیشتر نمی‌داند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: Raaz67
بالا پایین