- Apr
- 7,429
- 29,262
- مدالها
- 15
دیکنز در چند رمان بعدی دیگرش رنجی بر خود هموار میسازد تا از هرگونه راهحل سادهای اجتناب کند. دوران مشقت، دوریت کوچک،داستان دو شهر، و آرزوهای بزرگ دامنهٔ توقع خود را از خواسته محدود میکنند و از خواننده، توقع ندارند که همه کسانی را که اکنون پس از آن همه رنج، به رفاه رسیدهاند ببینند. اگرچه پرداخت شخصیتهای متعلق به طبقه کارگر و مسائل صنعتی به شیوهای زمخت و احساساتی انجام میشود اما هنر دوران سختی در نوعی صداقت دربارهٔ تقلید اجتماعی شخصیت داستان است. در اینجا بر خلاف خانه متروک، از پی تشریح تخریب، در رسیدن ساختمانی در مقیاس کوچک دیده نمیشود.
دیکنز همیشه اطمینان حاصل میکرد که خوانندگانش مسحور داستان و مشتاق دنبال کردن آن هستند. برای همین، در دورانی که نوشتههای خود را به صورت روزانه در روزنامه چاپ میکرد داستان در لحظهای حساس پایان مییافت.[۱]
دیکنز در حالت ایستاد می نوشت .
دیکنز همیشه اطمینان حاصل میکرد که خوانندگانش مسحور داستان و مشتاق دنبال کردن آن هستند. برای همین، در دورانی که نوشتههای خود را به صورت روزانه در روزنامه چاپ میکرد داستان در لحظهای حساس پایان مییافت.[۱]
دیکنز در حالت ایستاد می نوشت .