جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چطور دیالوگ بنویسیم: 7 مرحله برای ایجاد یک گفتگوی جذاب در داستان

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم توسط آریانا با نام چطور دیالوگ بنویسیم: 7 مرحله برای ایجاد یک گفتگوی جذاب در داستان ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 794 بازدید, 16 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم
نام موضوع چطور دیالوگ بنویسیم: 7 مرحله برای ایجاد یک گفتگوی جذاب در داستان
نویسنده موضوع آریانا
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط آریانا
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
درگیری و اختلاف نظرها لازم نیست به یک مجادله فیزیکی در میان گفتگو ختم شود. می تواند این اختلاف نظر در حد اختلاف دو مسافر بر سر نقشه و یافتن مسیر در وسط شهر باشد. اما این لحظات تنش آمیز از این نظر کاربرد دارند که نحوه واکنش (و تعامل) شخصیتهای داستان شما را تحت فشار نشان می دهند.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
4. اهداف، ترسها و خواسته های شخصیت ها را در دیالوگ وارد کنید
به یاد داشته باشید که شخصیت ها همیشه لازم نیست صادق یا مشتاق گفتگو باشند. آنها ممکن است رمزآلود و گمراه کننده صحبت کنند. آنها می توانند با سؤال و پاسخ های طفره آمیز یکدیگر را فریب دهند. این به خصوص در مورد گفت و گوهایی صدق پیدا می کند که شخصیت ها سطوح مختلفی از قدرت را در اختیار داشته باشند (برای مثال در بازجویی یا بازرسی در دادگاه).

مانند یک راوی غیرقابل اعتماد، یک شخصیت غیرقابل اعتماد در گفتگو می تواند بنا به انگیزه شخصی خود اطلاعات دروغ را به شخصیت اصلی داستان شما بدهد. در هر گفت و گو، به خاطر داشته باشید که چه چیزی در هر شخصیت انگیزه ایجاد می کند.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
قبل از شروع به نوشتن بخش مهم گفتگو، از خود بپرسید:

هر شخصیت در این مرحله از داستان چه می خواهد؟ از چه می هراسد؟
چگونه ممکن است اهداف، ترسها و خواسته های هر شخصیت تغییر کند یا بر این مکالمه خاص تأثیر بگذارد؟
هنگامی که مکالمات شخصیت ها را به مسیر و اهداف شخصی آنها در داستان خود پیوند می دهید، حتی اگر به طور ناخودآگاه اینکار انجام شود، این به شما کمک می کند گفتگوهای جهت دارتر و هدفمندتری بنویسید. این امر به ویژه در ژانرهایی مانند جنایت و رمز و راز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، جایی که کسب اطلاعات شخصیت ها از دیگران بخش بزرگی از روایت را تشکیل می دهد.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
5: مفاهیم ضمنی را برای حرکات و جلوه های ظریف بکار گیرید.
مفاهیم ضمنی در دیالوگ "چِرایی" نهفته در گفتگوهای شخصیت های اصلی است. به عنوان مثال، اگر یک فرد مشکوک به خ*یانت همسرش است، این بی اعتمادی می تواند مفهوم ضمنی مکالمه ای بی ربط درباره قرار شام با دوستانشان باشد. این مفهوم ضمنی تغییر روند گفتگو را توضیح می دهد:

در حالی که لبخند میزد گفت: "محمد و مریم شنبه برای شام دعوت كردن."

"چی؟ دوباره؟ این سومین باره که دعوت می کنن تو این ماه. به نظر هیجان زده میای. "

در اینجا، مفهوم ضمنی سوء ظن و بی اعتمادی گفتگو را جالب می کند. مکالمه ای خسته کننده در مورد برنامه های شام به داستانی در مورد حسادت و سوءتفاهم تبدیل می شود.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
۶. زمینه داستان را ارائه دهید تا خواننده متوجه لحن و جو داستان شود.
زمینه گفتگو (مکانی که در آن گفتگو رخ می دهد و شرایطی که منجر به آن می شود) جزئیات مهمی را به ما ارائه می دهد. تسلط بر استفاده از زمینه داستانی در گفتگو مهم است زیرا به شما كمك می كند از قیدها در کنار برچسب های گفتگو استفاده نكنید. مثلاً:

به آهستگی گفت: " فکر می کنم کسی در خانه است."

در اینجا ، شما می توانید از برچسب قوی تر "نجوا کرد" یا "زمزمه کرد" برای انتقال مفهوم استفاده کنید و لزومی به استفاده از قید نیست. با این وجود می توانید از زمینه داستانی که از فضای داستان و روایت بدست می آید نیز برای انتقال صدای آهسته استفاده کنید:

هفته ها بود که وسوسه شده بودند به خانه متروکه بروند. در آن بعدازظهر بادی روز جمعه بالاخره وسوسه بر آن ها چیره شد. ابتدا در زدند، نمی دانستند که اگر کسی پاسخ دهد چه می کنند. بعد از یک دقیقه سکوت، به داخل خزیدند و با قدم های آهسته وارد راهرویی تاریک شدند که ناگهان از طبقه بالا صدایی شنیدند.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
" فکر می کنم کسی در خانه است ..." چشمانش گشاد شده بود و صدایش به سختی شنیده می شد.

در اینجا نیازی به استفاده از قید ندارید، زمینه داستان جزئیات زیادی را در رابطه با ترس شخصیت ها و سکون بی روح خانه ارائه می دهد.
 
موضوع نویسنده

آریانا

سطح
5
 
کاربر فعال انجمن
فعال انجمن
کاربر رمان‌بوک
Mar
3,432
12,582
مدال‌ها
6
7. از دیالوگ های کتاب های خوب بیاموزید
بسیاری از هنرمندان بزرگ در تمام زمینه ها ( هنر، ادبیات، موسیقی) در ابتدا با کپی کردن کار همتایان و پیشینیان خود، هنر و صنعت خود را یاد گرفته و آن را تقویت کرده اند. وقتی با دیالوگی قوی در داستانی مواجه می شوید آن را در یک دفتر یادداشت کنید. به این ترتیب می توانید گنجینه ای از دیالوگ های الهام بخش را تهیه کنید که هر زمان که نیاز به یادآوری در رابطه با نحوه نوشتن گفتگو داشتید از این دیالوگ ها استفاده کنید.
 
بالا پایین