جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

معرفی کتاب کتاب «فیلمنامه‌نویسی در ده روز» | چگونه در ده روز یک فیلمنامه بنویسیم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم توسط شیر کاکائو با نام کتاب «فیلمنامه‌نویسی در ده روز» | چگونه در ده روز یک فیلمنامه بنویسیم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 572 بازدید, 42 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم
نام موضوع کتاب «فیلمنامه‌نویسی در ده روز» | چگونه در ده روز یک فیلمنامه بنویسیم؟
نویسنده موضوع شیر کاکائو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شیر کاکائو
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
137375.webp
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
نویسندۀ کتاب «فیلمنامه‌نویسی در ده روز» برنامه‌ای ده‌روزه را طراحی کرده و برای هر روز تمرین عملی مشخصی را در نظر گرفته است. نویسندۀ کتاب پیش از پرداختن به تمرینات این ده روز، یکسری مطالب تکمیلی را درخصوص طرح اولیۀ فیلمنامه، تعریف بعضی از ژانرها، کشمکش درونی شخصیت و اهمیت زمان‌ و محیط نوشتن ارائه کرده است.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
«فیلمنامه‌نویسی در ده روز» کتابی نوشتۀ دو نفر از فیلمنامه‌نویسان آمریکایی به نام‌های «درین دانلی» و «ترویس دانلی» است. نشر «کتاب کوله‌پشتی» این کتاب صدوپنجاه صفحه‌ای را با ترجمۀ امیرحسین فاضلی‌مقدم منتشر کرده است.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
در ابتدا به سراغ پاسخ این پرسش می‌رویم که چرا نویسندۀ این کتاب اصرار دارد تا در مدت‌زمان کوتاهی یک فیلمنامه بنویسیم و زمان زیادی را برای نوشتن آن صرف نکنیم.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
فیلم‌نامه‌نویسی که زمان زیادی را برای نوشتن یک فیلمنامه صرف می‌کند در آخر اثری خسته‌کننده و فاقد ذوق و ابتکار لازم می‌نویسد. زیرا در این حالت توجه زیادی به جزئیات غیرضروری دارد که سبب می‌شود تا فیلمنامه‌نویس از منظرۀ کلی فیلمنامه غافل ‌شود.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
وقتی زمان زیادی را صرف نوشتن فیلمنامه می‌کنید شور و شوق خود را دربارۀ ایدۀ فیلم از دست می‌دهید. به نقطه‌ای می‌رسید که بیش از حد معمول دربارۀ موضوع فیلمنامه فکر می‌کنید و دچار تردید می‌شوید. و ممکن است ایدۀ خود را هیچ‌گاه روی کاغذ نیاورید یا نتوانید فیلمنامه‌ای پویا و بدیع از آن بسازید.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2

آیا ایدۀ شما ایدۀ خوبی است؟

برای اینکه مطمئن شوید که ایدۀ شما عالی است و موفق عمل می‌کند با پنج سؤال زیر آن را محک بزنید.

۱ . آیا ایده‌‌ای مشابه ایدۀ خود را قبلاً دیده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است در این صورت راهی برای منحصربه‌فرد کردن آن بیابید.

۲ . آیا ایدۀ شما برای ساختن یک فیلم عالی به اندازۀ کافی بزرگ است؟ یعنی آیا امکان دارد که بتوان برای دو ساعت در این ایده جستجو و سیاحت کرد.

۳ . آیا امکان موفقیت شخصیت‌ اصلی‌تان کم است؟ لازم است که یک ایدۀ بزرگ موانع بزرگی در مسیر موفقیت شخصیت اصلی در خود داشته باشد.

۴ . اگر دربارۀ این فیلم چیزی بشنوید یا مطلع شوید، آیا با اشتیاق به سینما می‌روید تا آن را تماشا کنید؟ مطمئن شوید فیلمنامه‌ای می‌نویسید که از تماشای آن لذت خواهید برد.

۵ . آیا ایدۀ فیلمنامۀ شما فاقد کشمکش درونی است؟ توجه داشته باشید که کشمکش درونی برای موفقیت فیلم بسیار حائز اهمیت است. کشمکش درونی باعث می‌شود تا بیننده با شخصیت‌های فیلم در سطحی عمیق‌تر ارتباط برقرار کند و تجربه‌ای تمام‌وکمال برایش رقم بخورد.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
پنج مورد از قوی‌ترین کشمکش‌های درونی

۱ . ایمان آوردن شخصیت به خود: در این مورد شخصیت اصلی شک‌وتردیدش را کنار می‌گذارد و به خود اعتماد می‌کند.

۲ . اعتماد به دیگران: در این مورد شخصیت اصلی در اوایل فیلم با دیدگاهی منفی و بدبینانه به دنیای پیرامونش ظاهر می‌شود. اما سرانجام می‌فهمد برای اینکه بتواند بهتر زندگی کند باید به دیگران اعتماد کند.

۳ . شجاعت: در این حالت ترس درونی شخصیت اصلی مانع تجربۀ زندگی دلخواهش شده‌ است. این ترس غالباً بر مبنای حادثه‌ای تلخ در گذشته به وجود آمده است که در پایان فیلم، شخصیت اصلی شجاعانه با ترس خود روبرو می‌شود و بر آن غلبه می‌کند.

۴ . پختگی: فرآیندی است که شخصیت اصلی در نهایت متوجه می‌شود چه چیزهایی در زندگی‌اش بیشترین اهمیت را برایش دارند. مثل خانواده، دوست، عدالت و…

۵ . فداکاری: فداکاری زمانی اتفاق می‌افتد که قهرمان بر خودبینی و خودپرستی خود غلبه می‌کند و نیاز دیگران را به نیاز خود ترجیح می‌دهد.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
طرح فیلمنامه

هدف طرح اولیه چیست؟ آیا پیش از نوشتن فیلمنامه ضروری است؟


یگانه هدف نوشتن طرح اولیه این است که مثل یک نقشۀ راه پیش از نوشتن فیلمنامه به شما بگوید باید از کجا بروید. اینکه یک طرح اولیه طولانی‌ و مفصل باشد یا کوتاه و مختصر تفاوتی ندارد، حتی می‌توانید بدون طرح اولیه فیلمنامۀ خود را بنویسید. ویژگی مشابه میان فیلمنامه‌نویسان موفق این است که طرح اولیه را سریع می‌نویسند. اگر طرح اولیه را لازم می‌دانید، آن را بنویسید اما بهتر است که آن را سریع بنویسید.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,612
4,929
مدال‌ها
2
تعیین مکان و زمان پیش از نوشتن چه اهمیتی دارد؟

وقتی بدانید کجا راحت‌تر هستید و بهتر می‌نویسید قطعاً مسیر نوشتن فیلمنامه را بهتر پیش خواهید برد. سعی کنید مکان ایده‌آلی را که در آن بهترین عملکرد را حین نوشتن دارید پیدا کنید. تغییر متعدد مکان نوشتن سبب اختلال در تمرکز و از دست دادن شتاب در نوشتن می‌شود.
 
بالا پایین