جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

اینترنت آنچه که باید درباره اینترنت در ایران بدانیم

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته اینترنت توسط ممد صنوبر با نام آنچه که باید درباره اینترنت در ایران بدانیم ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 495 بازدید, 31 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته اینترنت
نام موضوع آنچه که باید درباره اینترنت در ایران بدانیم
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,080
مدال‌ها
2
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور از۷/۶۳ درصد در سال ۹۲ به ۱۱/۲۸ درصد در سال جاری رسیده است. همچنین میزان دسترسی مردم به اینترنت پهن‌باند سیار نیز رشدی چشمگیر داشته است. این رقم از صفر درصد در سال ۹۲ به ۹۱/۰۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

تعداد اشتراک‌ پهن باند ثابت از ۵۸ هزار و ۳۱۰ اشتراک در سال ۹۲ به ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۳۳۷ اشتراک در سال جاری و در حوزه اینترنت پهن باند سیار هم از اشتراک صفر در سال ۹۲ به ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۷۶ اشتراک در سال ۹۹ رسیده است.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: سرین
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,080
مدال‌ها
2

ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها​

با توجه به آمار بالای دسترسی ایرانیان به موبایل و اینترنت همراه، بیشترین استفاده‌ای که کابران آماتور از اینترنت در ایران می‌کنند مربوط به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هاست. بر اساس گزارشی که به تازگی نوین‌هاب در مورد پلتفرم‌های اجتماعی (پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی) منتشر کرده است، پیام‌رسان واتس‌اپ با ۵۰ میلیون کاربر، پرکاربرترین پیام‌رسان در میان ایرانیان است. همچنین با وجود گذشت بیش از سه سال از فیلترینگ تلگرام این پیام‌رسان با ۴۹ میلیون کاربر در داخل، دومین پیام‌رسان از حیث تعداد کاربر ایرانی است. اینستاگرام نیز میزبان ۴۷ میلیون کاربر در ایران است. رده‌های بعدی نیز متعلق به روبیکا با ۲۶ میلیون، سروش‌پلاس با ۲۳ میلیون، فیس‌بوک با ۱۷/۲ میلیون، بله با ۷ میلون، گپ با ۵ میلیون، ایتا با ۳ میلیون، لینکدین با ۲/۷ میلیون و توییتر با بیش از ۲ میلیون کاربر، دیگر پلتفرم‌های اجتماعی پرکاربر در میان ایرانیان هستند.

بهمن ماه سال گذشته نیز مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اعلام کرده بود بنابر نظرسنجی‌ها ۷۳/۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال کشور از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند.
 
  • تایید
واکنش‌ها[ی پسندها]: سرین
بالا پایین