جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم توسط -pariya- با نام آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 764 بازدید, 25 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم
نام موضوع آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
باید تمام داستان منتظر بمانیم تا به صحنه‌های پایانی برسیم و تمام قطعات کنار هم قرار بگیرند و در نهایت به یک تصویر کامل از ربکا برسیم و بفهمیم که علت رفتار آدم‌های داستان و واکنش‌هایشان چه بوده. پس یک داستان طول می‌کشد تا تمام آن داده‌ها و قطعات را دریافت کنیم، کنار هم قرار دهیم و به آن تصویر و پاسخ برسیم.



پس مهم است که چطور اطلاعات این داستان را کنار هم قرار دهیم و به مخاطب منتقل کنیم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
در سرنخ دادن خلاق باش
راه‌های مختلفی برای سرنخ دادن وجود دارد؛

مستقیم یا غیر مستقیم به موضوعی اشاره‌ای کنیم،
پیش‌آگهی بدهیم،
از شفاف‌سازی طفره برویم،
فلاش‌بک بزنیم،
پرش کنیم یا هر روش دیگری تا بتوانیم این را به مخاطب منتقل کنیم که یک چیزی این وسط وجود دارد.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
راه‌های ارتباطی ما با مخاطب زیاد است. از طریق خود راوی می‌توانیم این کار کنیم به خصوص اگر راوی اول‌شخصی باشد که از طریق افکار، تردیدها و ذهن مشغولی‌هایش. از طریق صحنه‌پردازی و حوادثی که اتفاق می‌افتند، کنش و واکنش‌های خود کارکترها.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
از طریق توصیف صحنه، اشاره یا برجسته کردن برخی مسائل یا حتی به شکل شدیدی دوری کردن از آن‌ها و پیچاندن بحث یا ساخت یک فضای سنگین که چیزهایی در پس نقاب ارامش دارد. از این طریق‌ها در صحنه‌پردازی است که می‌توانیم سرنخ‌هایی بدهیم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
توصیف فضا در خدمت القای رازآلودگی
اگر به شیوۀ صحنه‌پردازی و توصیف‌های راوی در رمان ربکا توجه کنیم،‌ متوجه می‌شویم در نقاط مختلف داستان راوی به‌ نحوی ساختمان اصلی داستان یعنی ماندرلی، محیط اطرافش یا حتی آدم‌هایش را به نحو موهومی توصیف میکند که انگار چیز نامکشوفی آن‌جا وجود دارد. چیزی که سر به مهر و شوم است.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
از فلاش‌بک بهینه بهره ببر
فلاش‌بک یا همان بازگشت به گذشته هم روش دیگری است که می‌توانیم از طریق آن اطلاعاتی را به مخاطب بدهیم. نقبی می‌زنیم به گذشته و بخش کوچکی از یک ماجرا را برایش آشکار می‌کنیم. البته که پیش از فاش شدن کامل ماجرا، دوباره برمی‌گردیم سر جریان اصلی داستان. این وقفه، این نشان دادن یک شمه و باقی گذاشتن باقی اطلاعات در تاریکی، می‌تواند مخاطب را مشتاق کند به ادامه دادن مسیر داستان
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
از گفت‌وگوهای رمزی و معماگونه بهره ببر
گفت‌وگو یا همان دیالوگ عنصر پرقدرتی است. از طریق حرف‌هایی که میان کارکتر‌ها ردوبدل می‌شود یا حرف‌هایی که کارکتر‌ها به خودشان می‌زنند می‌شود یک سری سرنخ‌ها منتقل کرد.

مهم است که این مکالمه‌ها سر پوشیده باشند. خیلی سرپوشیده!
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
مسئلۀ فوق مهم این است که مخاطب را با اطلاعات مختلف بمباران نکنیم. یک باره همه چیز رو برایش بیان نکنیم. همه چیز را نشانش ندهیم. باید اطلاعات را در طول داستان خرد و پخش کنیم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
پس این مهم است که ببینیم چه چیزی را چه زمانی و به چه اندازه‌ای بگوییم. هم‌زمان باید حواسمان به این نکته هم باشد که آن‌قدری اطلاعات بدهیم که خواننده مشتاق شود برای ادامه دادن. اما هم‌چنان یک‌سری سؤال باقی بماند یا سؤال‌های تازه‌ای ایجاد شود.

 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
بخش کوچکی را شفاف می‌کنیم و علامت سؤال‌های تازه‌ای می‌کاریم. سرنخی می‌دهیم که گره‌ ای را باز می‌کند و باعث ایجاد یک گرۀ تازه می‌شود. یا این‌که در جهت باز شدن یا ایجاد یک گره حرکت کند.

 
بالا پایین