جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم توسط -pariya- با نام آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 749 بازدید, 25 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم
نام موضوع آن‌چه در خفا گویند؛ معما و راز در داستان | چگونه مخاطب را جذب داستان نگه داریم؟
نویسنده موضوع -pariya-
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط -pariya-
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
راه نجات؛ هدف صحنه را بیاب
برای این‌که بتوانیم این اطلاعات و داده‌ها را درست تنظیم و پخش کنیم لازم است هدف صحنه را بشناسیم. بدانیم در این صحنه قرار است یا نیاز است چه اتفاقی رخ دهد و لازمه‌اش این است که روی پیرنگ داستان‌مان کار کرده باشیم.
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
گلوریا کمپتون در کتاب گفت‌وگونویسی در مورد وهم‌آمیز بودن یا رازآلود بودن می‌گوید که هدف نویسنده‌های داستان‌های ترسناک و معمایی زهر ترک کردن خواننده است. دانستن هدف گفت‌وگو‌ها کمک می‌کند بتوانید آن را با خلاقیت بیش‌تری بنویسید. چون می‌دانید که هدفتان صرفاً پر کردن صحنه نیست.

 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
در گفت‌وگوی وهم‌آمیز نقش شخصیت داستان نگه داشتن خواننده در یک حالت تعلیق، هول‌وولا و وحشت است. البته که شما به طور متناوب تنش را در داستان کم و زیاد می‌کنید. این کار معمولاً با آهنگ ترسناک، تعلیق یا پیش‌آماده‌سازی برای رخ دادن احتمالی یک اتفاق در آینده انجام می‌شود. برای مثال شخصیت می‌گوید من بلاخره یه روزی تو رو میکشم.



 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
گفت‌وگوی وهم‌آمیز همیشه حاکی از خطری است که شخصیت اصلی داستان را تهدید می‌کند و بالای سرش بال‌بال می‌زند.

هدف از گفت‌وگوی وهم‌آمیز در داستان‌های معمایی و وحشت نگه داشتن داستان تا حد امکان در تاریکی است. در همین نقطه است که اهمیت ارائۀ سرنخ‌ها، زمان، میزان و چگونگی‌شان، آشکار می‌شود
 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
در نهایت این‌که...
استفاده از رازآلودگی یا معما در داستان کمک می‌کند فضایی خلق کنیم که مهیج باشد، کنجکاوی مخاطب را برانگیخته کند و او را در طول روایت به دنبال خود بکشاند. البته حواستان باشد: حقیقتی که در تمام طول داستان، یا بخشی از داستان از مخاطب مخفی می‌کنید باید ارزشش را داشته باشد.

 
موضوع نویسنده

-pariya-

سطح
6
 
[ مدیر ارشد بخش علوم و فناوری ]
پرسنل مدیریت
مدیر ارشد
مدیر تالار رمان
مترجم ارشد انجمن
آموزگار انجمن
عضو تیم تعیین سطح ادبیات
Jul
26,767
55,935
مدال‌ها
12
پس به اندازه‌ای که لایقش است مرموز‌بازی در بیاورید. اگرنه، زمانی که راز برای مخاطب فاش می‌شود به روحتان درود می‌فرستد که چرا برای چنین چیز مسخره‌ای این‌همه به داستان‌تان آب و تاب داده‌اید.
 
بالا پایین