جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

نقد و بررسی بازی‌ها بررسی بازی Ghost of Tsushima

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام بررسی بازی Ghost of Tsushima ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 720 بازدید, 28 پاسخ و 3 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع بررسی بازی Ghost of Tsushima
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
مبارزه در گوست آو سوشیما را می‌توان یکی از عمیق‌ترین و پخته‌ترین سیستم‌های مبارزه‌ی تن به تن در بازی‌های اوپن‌ورلد دانست. کامبت در گوست آو سوشیما به ۲ روش «رو در رو» و «مخفیانه» تقسیم می‌شود. بازیکنان آزاد هستند هر روشی که دوست دارند را انتخاب کرده و بازی را در آن مسیر پیش ببرند. مبارزات رو در روی گوست آو سوشیما، خونین، دقیق، سریع و چالشی است. ساکرپانچ با قرار ندادن یک سیستم سطح‌بندی (Leveling) در بازی، مبارزات گوست را تا آخرین لحظه، چالشی و مهارت‌محور کرده است؛ به‌طوری که بازیکنان حتی پس از ۶۰ ساعت تجربه‌ی بازی و اتمام آن، باز هم در مقابل سربازان مغول، دست بالا را نخواهند داشت و به‌چالش کشیده خواهند شد. گیمرها با پیشرفت در طول بازی، ۴ نوع شمشیرزنی (Stance) مختلف را آزادسازی می‌کنند. این انواع از رزم با کاتانا، استراتژی مناسب حین رویارویی با کلاس‌های مختلف از سربازان مغول را دربرابر شما قرار می‌دهد. بازی در ادامه به اندازه‌ای چالشی می‌شود که در طول هر نبرد، باید بین چند استنس مختلف سوییچ کنید و استراتژی‌های خود را تغییر بدهید.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
پیش از هر نبرد، بازیکنان می‌توانند برترین و زبده‌ترین سربازان مغول را برای یک رویارویی یک مقابل یک یا استندآف (Standoff) فرا بخوانند. حالت استندآف، مثل پنالتی زدن می‌ماند. پیروزی در این حالت، تمرکز بسیار بالایی را طلب می‌کند. مخصوصا که با پیش‌روی در بازی، دشمنان شما از تکنیک‌های مختلف مثل رقص پا، برای پرت کردن حواس شما استفاده می‌کنند و پیروزی در این نبردها، سخت‌ و سخت‌تر می‌شود. بازیکنان در طول تجربه‌ی خود می‌توانند ظاهر جین را شخصی‌سازی کنند. تغییر لباس‌های جین، همیشه جنبه‌ی ظاهری ندارد و هر یک از لباس‌های او، دارای المان‌هایی است که سبک پیش‌روی گیمر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بازیکنان در ادامه با استفاده از آیتم‌هایی موسوم به چارم (Charm) می‌توانند آن قسمت از گیم‌پلی که در آن مهارت بیشتری دارند را قوی‌تر کرده و در همان مسیر، مبارزات خود را پیش ببرند. جین با پیشرفت در بازی، تجربه کسب می‌کند و این تجربیات، به شکل‌گیری درخت مهارت او کمک می‌کند. با بالا رفتن شهرت جین در میان مردم سوشیما و بالا رفتن المان Legend of The Ghost، بازیکنان امتیازات مختلفی کسب کرده و از آن‌ها، می‌توانند برای خرید مهارت‌های مختلف استفاده کند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
نقطه‌ی اوج سیستم مبارزات گوست آو سوشیما، دوئل‌های آن است. بازیکنان طی تجربه‌ی گوست، بارها و بارها در دوئل‌های مختلف که یکی از یکی حماسی‌تر و کوبنده‌تر هستند، مبارزاتی نفس‌گیر را تجربه خواهند کرد. هر یک از این مبارزه‌ها، پیش‌زمینه‌ی داستانی خاص خود را دارد و در مکانی به‌خصوص جریان دارد. مثلا یک مبارزه در یک غار برپا می‌شود، دیگری در پایین‌ترین نقطه‌ی یک آبشار یا اینکه یکی دیگر، زیر برگ‌های سرخ یک درخت عظیم انجام می‌شود. طی دوئل‌های گوست آو سوشیما، تمامی مهارت‌های بازیکن پیرامون مبارزات یک مقابل یک، به چالش کشیده می‌شود و مورد آزمایش قرار می‌گیرد. موزیک در این مراحل به‌اندازه‌ای شورانگیز و حماسی است که سطح انرژی هر یک از این نبردها را در نقطه‌ی ماکسیمم نگه می‌دارد!
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
در مقابل پیش‌روی به سبک سامورای، حرکت در مسلک شبح خودش را نشان می‌دهد. با وجود اینکه گوست آو سوشیما تمرکز و هسته‌ی گیم‌پلی خود را برپایه‌ی مبارزات یک در مقابل یک بنا کرده است اما، بخش مخفی‌کاری بازی هم بسیار لذت‌بخش و جذاب طراحی شده است. بازیکنان ابزار بسیار زیادی دارند تا دشمنان را یکی پس از دیگری در حالت مخفی‌کاری از پای دربیاورند. طراحی مراحل، معماری ساختمان‌ها و نحوه‌ی چینش دشمنان، به شکلی است که بازیکن بتواند بازی را هم به‌صورت مخفی‌کاری و هم به‌صورت اکشن پیش ببرد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
مخفی‌کاری در گوست تا زمانی‌که هوش‌مصنوعی دشمنان به انجام حرکات غیرعادی دست نزنند،‌ لذت‌بخش است. برعکس هوش‌مصنوعی به‌شدت بی‌رحم و زیرک دشمنان در نبردهای رو در رو، سربازان مغول در بخش مخفی‌کاری با یک هوش‌مصنوعی به‌شدت تک لایه و ساده به سراغ ساکای می‌روند. سیستم AI دشمنان در حالت مخفی‌کاری، بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را گول زد. چرا؟ چون همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، AI دشمنان در حالت مخفی‌کاری به‌شدت سطحی است و گیمرها به‌سادگی می‌توانند حفره‌های موجود در آن را پیدا (اکسپلویت/Exploit) کنند! برای جمع‌بندی گیم‌پلی، باید گفت که ساکرپانچ با خلق یک جهان کاملا پویا که مثل یکی از شخصیت‌های اصلی بازی با گیمر ارتباط برقرار می‌کند، درکنار نویسندگی قدرتمند مأموریت‌های اصلی/جانبی کنار تنوع این مأموریت‌های، تنوع بالای فعالیت‌های موجود در نقشه، ساختار بسیار خوب و دقیق جزیره‌ی سوشیما و سیستم مبارزات فوق‌العاده، توانسته یک گیم‌پلی بسیار عالی را تقدیم گیمرها کند که اگر ایراد هوش‌مصنوعی در حالت مخفی‌کاری نبود، به‌گیم‌پلی بازی هم می‌توانستیم نمره‌ی کامل را بدهیم.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
همان‌طور که با تماشای تریلرهای گوست آو سوشیما انتظار داشتیم، تجربه‌ی گرافیکی این بازی، مسحورکننده و جادویی است. ساکرپانچ با ایجاد یک تحول عظیم در موتور گرافیکی خود که فقط برای طراحی محیط‌های شهری ساخته شده بود، توانسته یکی از زیباترین طبیعت‌های خلق شده در عالم ویدیوگیم را بسازد. نقشه‌ی سوشیما از ۳ منطقه‌ی مختلف تشکیل شده است. مناطقی که روی هم رفته، ۳۰ زیست‌بوم متنوع را در خودشان جای داده‌اند. پیرامون آفرینش هنری/بصری گوست آو سوشیما ساعت‌ها می‌توان صحبت کرد و نوشت. بهترین کار، این است که خودتان سراغ بازی بروید و به دنیای عظیم آن دل بدهید. قدم زدن در جنگل‌های بامبو، حرکت از میان شالیزارها، راه رفتن در گندم‌زارها و دست کشیدن به گندم‌ها، حرکت در دشت‌های وسیع لاله‌های سرخ، همه و همه به شکل‌گیری یک تجربه‌ی خارق‌العاده می‌انجامد که پیش‌تر، مثل آن را ندیده بودیم.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
تنوع در طراحی NPCها، کیفیت بالای بافت‌های NPCها، مدل‌سازی عالی کاراکترها، تنوع در معماری محیط‌های مختلف، تنوع در رنگ‌بندی و فضاسازی، نورپردازی فوق‌العاده و موارد بیشتر، از جمله نقاط قوت جلوه‌های گرافیکی گوست هستند. در مقابل این موارد اما، ایراداتی هم دیده می‌شود. بازی متاسفانه از یک سری مشکل فنی رنج می‌برد. مشکلاتی که جلوی درخشش جلوه‌های خارق‌العاده‌ی بصری بازی را تا حدی می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین این ایرادها، انیمیشن‌های دشمنان است. برخی از انیمیشن‌های دشمنان، به‌شدت در ذوق بیننده می‌زنند! مخصوصا زمانی‌که حالت استندآف فعال می‌شود.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
راستش را بخواهید، همیشه برایم سؤال بود که بازی با این سیستم انیمیشن‌های نه چندان خوب دشمنان مغول، چرا اینقدر به‌آهسته کردن صحنه در مود استندآف، پافشاری می‌کند! چرا که همین آهسته شدن حرکات، ایراد انیمیشن دشمنان را به‌تفصیل برای مخاطب نمایش می‌دهد! یک‌سری ریزه‌کاری مثل عدم وجود انیمیشن بالا/پایین رفتن از پله‌ها، ضعف نسبی انیمیشن چهره‌ها و موارد این‌چنینی نیز در بازی وجود دارد که پولیش شدن آن‌ها، قطعا گیمرهای گوست را خوشحال‌تر می‌کرد. درکنار انیمیشن‌های اکثرا بد دشمنان، یک سری ایراد فنی مثل باگ‌های گاه و بی‌گاه، افت فریم و دیر لود شدن بافت‌ها وجود دارد. صدالبته که نباید قدرت بالای موتورگرافیکی ساکرپانچ در لود کردن سریع نقشه‌ها را کتمان کرد. هر فست‌ترول در دنیای گوست، کمتر از ۲۰ و هر بار بازگشت پس از مرگ، کمتر از ۵ ثانیه طول می‌کشد! این موضوع برای یک بازی اوپن‌ورلد آن هم با نقشه‌ای به این عظمت، عالی است!
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
مکمل تصاویر و قاب‌های سحرآمیز گوست او سوشیما، آلبوم موسیقی بی‌نظیر آن است. شنیده‌اید که می‌گویند آشپز که دوتا شود آش یا شور یا بی‌نمک می‌شود؟ آلبوم موسیقی گوست آو سوشیما این ضرب‌المثل را به کل نقض می‌کند! چرا که همکاری شیگرو اومه‌بایاشی و ایلان اشکری نه‌تنها به شور یا بی‌نمک شدن آلبوم گوست منجر نشده، بلکه یکی از شورانگیزترین و تاثیرگذارترین آلبوم‌های موسیقی چندین و چند سال اخیر هنر هشتم را تحویل مخاطبان می‌دهد. از نوای سوزناک موزیک The Way of The Ghost تا تم جادویی قطعه‌ی Bushido و موزیک کوبنده‌ی Shurai، همگی در خدمت فضاسازی معرکه‌ی گوست آمده‌اند و نتیجه‌ی کار، نقشِ خاطره می‌زند! بازی دارای یک حالت به‌خصوص موسوم به کوروساوا مود است که با یک فیلتر سیاه و سفید، یک تجربه‌ی بصری کاملا جدید را پدید می‌آورد و ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد. بازی ۲ دوبله‌ی انگلیسی و ژاپنی عالی هم دارد. دای‌سکه تسوجی و کازویا ناکای که هنرنمایی او در نقش زورو در انیمه‌ی وان‌پیس تمام عاشقان انیمه را به‌وجد می‌آورد، به ترتیب به‌صداپیشگی دوبله‌های انگلیسی و ژاپنی بازی پرداخته‌اند و هر کدام، وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام داده‌اند.
 
بالا پایین