جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

نقد و بررسی بازی‌ها بررسی بازی Lies of P | ترسناک ترین اقتباس پینوکیو

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام بررسی بازی Lies of P | ترسناک ترین اقتباس پینوکیو ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 618 بازدید, 34 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع بررسی بازی Lies of P | ترسناک ترین اقتباس پینوکیو
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
کاراکترهایی مثل ژپتو، قهرمان قصه که همان پینوکیو باشد، سوفیا که استعاره‌ای از «فرشته مهربون مو لاجوردی» است، گربه سیاه و روباه قرمز که استعاره‌هایی از گربه نره و روباه مکار معروف از داستان اصلی هستند، آنتونیا که به‌نمایندگی از استاد آنتونیِ کتاب اصلی به بازی آمده، یوجنین و جیان‌جیو که استعاره‌هایی از دو کاراکتر با همین اسامی از کتاب اصلی به بازی آمده‌اند، پیمان برادری خرگوشان سیاه که درواقع استعاره‌ای از همان چهار خرگوشِ مرگِ داستان اصلی به‌شمار می‌روند، رویارویی با فوکوی آتش‌خوار و موارد بیشتر دیگر، همگی به‌ما ثابت می‌کنند که تمام شاخص‌های برجسته ی رمان پینوکیو، به‌بهترین شکل ممکن در دل Lies of P نفس می‌کشند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
در قصه‌ی پینوکیو با عروسکی ساده لوح، تنبل و لوس همراه می‌شدیم که دائما اطرافیان خود را اذیت می‌کرد و دردسر می‌ساخت؛ عروسکی که رفته رفته با پیچش‌های قصه و چرخش‌های شخصیتی، به‌کاراکتری تلاش‌گر، بالغ و خستگی‌ناپذیر بدل شد که در پایان و به‌‌کمک فرشته‌ی مهربان، به‌یک پسر واقعی بدل شد تا ادیسه‌ای جانانه در دل این قصه شکل گرفته باشد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
در «لایز آو پی» شاید تمامی شاخصه‌های قصه، مو به مو به‌‌منبع اقتباس وفادار نباشد اما، هسته‌ی اصلی داستان و چرخش‌هایی که در دل آن رخ می‌دهد، کاملا به‌منبع اقتباسش وفادار بوده و بازیکنی که قبلا کتاب «ماجراهای پینوکیو» را خوانده باشد، قطعا لب به تحسین خواهد گشود. کاراکترها پرداخت بسیار خوبی دارند و به‌اندازه‌ای در دل داستان‌سرایی محیطی و «سولز-لایکی» بازی می‌شکفند، که در پایان حاضرید زمین را به‌آسمان بدوزید اما «سوفیا» صدمه‌ای نبیند؛ از معرفی و پرداخت هر کاراکتر تا سرنوشتی که برای هر شحصیت رقم می‌خورد، بسیار صحیح و رضایت بخش نوشته و اجرا شده است.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
در بازی‌های سولز-لایک، نقشه‌ها یک مشت تله‌انن. یا مثل بلایت‌تاون و Sen's Fortress دارک سولز ۱ از چالش‌های محیطیِ مرگبار پر می‌شوند، یا اینکه از نقاط کور پرتعدادی تشکیل شده‌اند که اگر بازیکن به‌شان وجه نکند، بدجوری مجازات می‌شود. رسیدن به یک محل ذخیره‌ی بازی (مثل بون‌فایر از سری سولز)، حرکت به سمت بون‌فایر بعدی و پیدا کردن اتاق مبارزه با غول یک سرزمین که همون باس‌فایت خودمان است، هدف اصلی تو بازی‌های سولز است چرا که داستان این بازی‌ها عموما با مرگ باس‌ها جلو می‌رود.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
در نتیجه و مقدم بر مواجهه گیمر با دشمنان، این نقشه‌ است که در قامت یک شریان جهت رسیدن از نقطه A به نقطه B و پیش‌روی در بازی، اهمیت بسیار زیاد خود را نمایش می‌دهد. نقشه‌ها در آثار سولز لایک علاوه‌بر تنوع خوبی که دارند، با ماهیت تله‌مانند خود حسابی بازیکنان سر به‌هوا را مجازات می‌کنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
علاوه‌بر طبیعت خطرناک و مرگبار، نقشه‌های آثار سولز-لایک کاملا پیوسته‌اند و بازیکن ازطریق مواردی همچون یک سری میان‌بر، آسانسور، نردبان و بیشتر، به‌‌تمامی نقاط نقشه دسترسی دارند. نقشه‌هایی که عموما حول محور یک هاب مرکزی (فایر-لینک شراین در دارک سولز ۱ و هتل کرات در لایز آو پی) شکل می‌گیرند. این هاب‌های مرکزی درواقع مثل مبداء یک نخ تسبیح‌اند و تمامی نقاط مختلف آن Map، حول محور هاب اصلی به‌وجود میاند و به‌یکدیگر پیوسته‌ شده‌اند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
داستان‌سرایی محیطی و اتمسفریک بودن، ویژگی بعدی از محیط در آثار سولز-لایک به‌شمار می‌روند.
یاد گرفتن مبارزات در آثار آثار سولز لایک آسان است اما استاد شدن در آن کار هر کسی نیست. مبارزاتی که معمولا روی واکنش بازیکن و نحوه‌ی مدیریت منابعی مثل نوار استقامت و آیتم‌های پرتاب‌کردنی مثل نارنجک‌ها و چنین مواردی تمرکز دارند. در زمان تسلط بازیکن روی کامبت این بازی‌ها، گیمر می‌تواند از حالت واکنش‌گر خارج شده و پرخاشگرانه بازی را جلو ببرد چیزی که لایز آو پی از مخاطبانش می‌خواهد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
مواردی مثل نوار استقامت، میزان آسیب سلاح‌ها و سایر امکانات که قابل ارتقاء‌ دادن هستند، از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار سولز لایک به‌شمار می‌روند و بازیکن باید با توجه‌به نحوه‌ی بازی کردن خود، اصطلاحا بیلد خاصی که می‌خواهد را ایجاد کرده و تا آخرین مرحله از گیم را جلو ببرد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
همه‌ی این موارد را ذکر کردم تا برای شنیدن این خبر، آماده‌تان بکنم. Lies of P جلوی تک تک شاخص‌هایی که اثری سولز-لایک و درجه یک می‌سازد را تیک می‌زند. تیم سازنده‌ی بازی به‌شکلی حقیقتا غیرمنتظره، ریزترین جزئیاتی که آثار تیم فرام‌سافتور را به‌ویدیوگیم‌هایی موفق و مولف بدل کرده است را مطالعه کرده‌اند و در نتیجه‌ی آن، Lies of P به یک بازی سولز-لایک درجه یک بدل شده است.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Sep
5,799
27,078
مدال‌ها
2
بازی اصلا برای نوآوری در این زیر-ژانر تلاش چندانی نکرده و از آن طرف، با درک و تسلطی کامل روی آنچه که تیم فرام‌سافتور با سری دارک‌ سولز، بازی بلادبورن، سکیرو و الدن‌رینگ خلق کرده‌اند، دی‌ان‌ای سولز-لایک خود را با قصه و اتمسفری مثال‌زدنی ترکیب کرده و معجونی ویژه رو تحویل‌مان می‌دهد. کاری که استودیوهای ریز و درشت زیادی از پس انجامش برنیامدند.
 
بالا پایین