جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی نحوه ی آموزش انشا

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزشات انشاء‌نویسی توسط Mahi.otred با نام نحوه ی آموزش انشا ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 1,039 بازدید, 35 پاسخ و 0 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزشات انشاء‌نویسی
نام موضوع نحوه ی آموزش انشا
نویسنده موضوع Mahi.otred
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط Mahi.otred
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
16- شیوه ی « نمایش » ( روانی ، حرکتی ، ترکیب )

در این روش دبیر موضوعات انشایی را از داستان های منتخب دانش آموزان به وسیله ی اجرای نمایش درکلاس (به جای روخوانی انشا ) به دانش آموزان می نمایاند و دانش آموزان از داستان خوانی راوی و نقاط ضعف و قوّت نمایش ، انشا را مورد نقدو بررسی قرار می دهند . ( در این شیوه ی ارزشیابی بیش تر کیفی بوده و درصد زیادی ازآن توسّط دانش آموزان و تحت نظارت کامل و مستقیم دبیر انجام گردد.)
 
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
17- شیوه ی « نمایش ناتمام » ( ترکیب ، حلّ مسئله )

در این روش موضوعی انتخاب شده و به صورت اجرای نمایش به دانش آموزان ارائه می گردد . این نمایش به صورت نیمه کاره انجام می شود و سپس از دانش آموزان درخواست می گردد تا داستان نمایش را هر طور که خود نتیجه گرفته اند به پایان برسانند . این شیوه هم به صورت انفرادی و هم گروهی قابل اجرا می باشد و هدف آن کمک به دانش آموزانی است که در شروع انشا دارای مشکل اند .
 
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
18- شیوه ی «ترکیب حواس »

در این روش دبیر دانش آموزان را به پنج گروه مطابق با حواس بدنی یعنی بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و چشایی تقسیم می نماید و از هر گروه می خواهد تا از منظر همان حس ، موضوع ارائه شده را مورد بررسی قرارداده و توصیف نمایند . پس از آن سرگروه هریک از گروه ها اثر مربوط به گروه خود را ارائه می نماید و پس از نقد و بررسی دبیر ، این نوشته ها به کمک دبیر و سرگروه ها با یکدیگر ترکیب شده و تبدیل به انشایی واحد با نام انشای کلاسی می گردد.
 
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
19- شیوه ی « لغات پراکنده » ( ترکیب )

در این روش دبیر از دانش آموزان درخواست می کند که هر ک.س کلمه ای را که به ذهنش می رسد ، بگوید . دبیر کلمه ها را بر روی تخته نوشته و سپس از دانش آموزان می خواهد به وسیله این کلمه ها ، عبارت ها یا در حدّ امکان انشایی زیبا و دارای مفهوم بنویسند . (دبیر ، دانش آموزان را ترغیب می نماید تا به شیوه های غیرکلیشه ای و نو بپردازند. )
 
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
20 - شیوه ی « مفهوم سازی با تصاویر پراکنده »

در این روش دبیر تصاویر پراکنده و مجزا از یکدیگر را به دانش آموزان ارائه می دهد و از آنان درخواست می نماید تا با توجّه به تصاویر و ایجاد ارتباط میان آن ها در ذهن خودشان و با توّجه به احساسی که نسبت به این مسئله در ذهنشان ایجاد می شود ، شروع به نوشتن انشا نمایند.
 
موضوع نویسنده

Mahi.otred

سطح
5
 
ویراستار انجمن
ویراستار انجمن
Apr
5,570
6,494
مدال‌ها
12
روش های دیگر :

1- ضرب المثل و نقّاشی

2- مسابقه ی داستان نویسی

3- نوشتن گزارش

4- کارت تبریک

5- تلفیق هنر با نوشتن اضافه ی تشبیهی
 
بالا پایین