جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

نقد و بررسی بازی‌ها نقد و بررسی بازی Scorn؛ چرخه‌ی حیات به سبک مرگ

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته بازی و کنسول توسط ممد صنوبر با نام نقد و بررسی بازی Scorn؛ چرخه‌ی حیات به سبک مرگ ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 353 بازدید, 23 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته بازی و کنسول
نام موضوع نقد و بررسی بازی Scorn؛ چرخه‌ی حیات به سبک مرگ
نویسنده موضوع ممد صنوبر
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط ممد صنوبر
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
سیستم مبارزات Scorn در یک کلام «آزاردهنده» است و حسی که در طول تجربه‌ام از آن دریافت می‌کردم، آن بود که گویی سازندگان از روی اجبار مبارزات را در بازی قرار داده‌اند و هیچ‌گونه تلاشی برای بهینه‌سازی و پیاده‌سازی صحیح آن نکرده‌اند؛ از همین رو، در طول پیش‌روی در این عنوان دائما از خود خواهید پرسید که چرا اصلا این سیستم در بازی تعبیه شده است؟ چرا از همان ابتدا یک گیم‌پلی پازل محور بدون اکشن همچون Amnesia طراحی نکردند؟
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
شما در طول بازی به چهار اسلحه‌ی متفاوت دسترسی پیدا خواهید کرد. یک اسلحه‌ی ضربه محور که در فواصل نزدیک به کار می‌آید و همچنین به عنوان یک کلید نیز عمل می‌کند، یک تپانچه، یک شاتگان و در آخر یک پرتاب کننده‌ی نارنجک. طراحی اسلحه‌ها بسیار خاص و جالب است اما استفاده از آن‌ها آنچنان لذت‌بخش نیست. پلیر در طول بازی با چند دشمن گوناگون و منحصر به فرد روبه‌رو خواهد شد که از طراحی ظاهری خاص و جذابی برخوردارند و به خوبی بر دنیای Scorn منطبق هستند اما متاسفانه به دلیل سیستم مبارزه و گان‌پلی خشک بازی، رویارویی و مبارزه با آن‌ها آن چنان جذاب نیست.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
هیچ یک از دشمنان برای پلیر به یادماندنی نخواهند بود و آن قدر وجودشان در بازی همچون سیستم مبارزات نابه‌جا است که به هیچ عنوان حتی رغبت مبارزه با آن‌ها را نخواهید داشت. شخصا در بسیاری از رویارویی‌هایم با دشمنان، از کنار آن‌ها می‌گذشتم و از مبارزه با آن‌ها صرف نظر می‌کردم، نه به این دلیل که این اثر شما را مانند آثار وحشت بقاء به حفظ مهمات و دوری از مبارزات تشویق می‌کند، بلکه صرفا به این دلیل که مبارزه با آن‌ها هیچ جذابیتی برایم نداشت؛ دلیل آن نیز سیستم مبارزات خشک و اعصاب خوردکن این بازی بود.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
بحث از حفظ مهمات شد؛ بد نیست به مهمات و چگونگی دسترسی به آن‌ها نیز صحبت کنیم. در طول بازی شما با دستگاه‌هایی روی دیوارها روبه‌رو خواهید شد که می‌توانید از طریق آن‌ها مهمات برای اسلحه‌ها و همچنین خون برای تامین سلامتی خود بدست بیاورید. در این بازی تقریبا هر آنچه که به طراحی ظاهری باز می‌گردد عالی انجام شده و از همین رو، چگونگی دریافت این مهمات و محل نگهداری آن‌ها نیز از طراحی بسیار جالب و خاصی برخوردار است.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
شخصا در طول بازی هیچ‌گاه با مشکل کمبود مهمات مواجه نشدم؛ زیرا همانطور که اشاره کردم، حتی در همان مواقع محدودی که امکان مبارزه وجود داشت، از آن‌ها صرف نظر می‌کردم؛ در حقیقت علاوه بر ضعیف بودن سیستم مبارزات، هیچ‌گونه پاداشی از انجام آن‌ها دریافت نخواهید کرد. اما سلامتی از طرف دیگر چیزی است که در طول بازی باید حواستان به آن باشد، چون علاوه بر جانوران عجیب و غریب دنیای Scorn، عوامل خارجی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما صدمه بزنند.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
گیم‌پلی Scorn بین دو دنیا معلق است چرا که از طرفی سعی دارد یک اثر پازل محور باشد و از طرف دیگر سعی دارد برخی از المان‌های وحشت بقاء را پیاده‌سازی کند اما در آن موفق ظاهر نمی‌شود. به نظر من بسیار بهتر می‌شد که به جای رویارویی‌های بیهوده با دشمنان، سازندگان همچون عنوان Amnesia یک موجود ناشناس با طراحی فوق‌العاده را در این اثر قرار می‌دادند تا در طول بازی پلیر را دنبال کند. با این رویکرد، هم Scorn به راستی به یک بازی ترسناک و استرس‌زا تبدیل می‌شد و هم موضع خود را در قبال ساختار گیم‌پلی‌اش مشخص می‌کرد.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
اگرچه این اثر در ژانر وحشت قرار می‌گیرد، اما بسیار کم پیش می‌آید که در طول بازی به راستی بترسید! دشمنانی که احتمالا با هدف ترسناک‌تر کردن این اثر در آن قرار داده شده‌اند، کاملا بر خلاف این هدف عمل می‌کنند و بیش از آن که بترسید، با دیدن آن‌ها ناامید می‌شوید.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
اما در طرف دیگر، پازل‌های Scorn از طراحی مطلوبی برخوردارند و در توضیح سمبلیک اتفاقاتی که در این تمدن مرده رخ داده است، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برخی از آن‌ها ساده‌اند و برخی دیگر به راستی شما را به چالش می‌کشند که باعث می‌شود تعادل خوبی در ساختار پازل‌ها به وجود آید و این تنها مورد مثبتی است که می‌توان در رابطه با گیم‌پلی گفت. لازم به ذکر است که هیچ‌گونه سیستم ذخیره‌ی دستی در این بازی وجود ندارد و ذخیره‌ی خودکار نیز بسیار بی‌ثبات و عجیب عمل می‌کند؛ به طوری که گاهی اوقات چک‌پوینت‌ها در لحظات عجیب و یا فواصل زیادی ثبت می‌شوند!
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2
همچنین، باگ‌هایی در طول بازی وجود دارند که رسما تجربه‌ی شما را خراب می‌کنند. به عنوان مثال، در قسمتی از بازی هرگاه به آخرین چک‌پوینت رجوع می‌کردم، من را در حالت مرده وارد بازی می‌کرد؛ به طوری که می‌توانستم در حالی که روی زمین افتاده و مرده‌ام حرکت کنم! همین مسئله باعث شد مجبور شوم به آخرین سیو خود که بیش از ۳۰ دقیقه قبل بود رجوع کرده و دوباره آن بخش را از ابتدا تجربه کنم.
 
موضوع نویسنده

ممد صنوبر

سطح
0
 
[همیار عمومی]
پرسنل مدیریت
همیار سرپرست عمومی
مدیر آزمایشی
کاربر ویژه انجمن
شاعر انجمن
Sep
5,800
27,077
مدال‌ها
2

تلفیق گوشت، استخوان و ماشین​

دنیای Scorn به راستی یک دنیای مرده و تباه شده است اما به طور هم‌زمان طراحی محیط و فضاسازی فوق‌العاده‌ی آن، زیبایی خاصی را به نمایش می‌گذارند. قدرتمندترین و برجسته‌ترین قسمت تجربه‌ی این بازی همین فضاسازی و ساختار جذاب محیط است که باعث می‌شود در طول تجربه‌‌ی آن دائما به آن‌ها خیره شوید و با خود بگویید: «این دنیا به شکل باشکوهی زننده است!»
 
بالا پایین