جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.

روانشناسی کودک نقش بازی در رشد شناختی و اجتماعی کودکان

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته روانشناسی کودکانه توسط NARIYA با نام نقش بازی در رشد شناختی و اجتماعی کودکان ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 400 بازدید, 68 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته روانشناسی کودکانه
نام موضوع نقش بازی در رشد شناختی و اجتماعی کودکان
نویسنده موضوع NARIYA
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط NARIYA
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
بازی به‌عنوان دریچه‌ای برای بیان احساسات
کودکان اغلب نمی‌توانند احساسات‌شان را به‌طور مستقیم و کلامی بیان کنند. بازی بستر امنی فراهم می‌کند تا خشم، ترس، شادی، ناامیدی یا هیجان‌های درونی را از طریق حرکت، نقش‌آفرینی یا داستان‌پردازی ابراز کنند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
تنظیم هیجانات از طریق تجربه‌گری در بازی
در فرآیند بازی، کودک با موقعیت‌هایی مواجه می‌شود که هیجان‌برانگیز، چالش‌برانگیز یا حتی ناکام‌کننده‌اند. او یاد می‌گیرد چگونه احساساتش را مدیریت کند، مثلاً آرام شود، از نو شروع کند، یا راه‌حل جدیدی پیدا کند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
تقویت تاب‌آوری عاطفی
کودکی که در بازی شکست می‌خورد ولی دوباره تلاش می‌کند، یاد می‌گیرد که شکست پایان راه نیست. این تجربه‌ها پایه‌ای برای شکل‌گیری تاب‌آوری (resilience) در مواجهه با سختی‌های زندگی هستند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
شناخت و نام‌گذاری احساسات
در بازی‌های گروهی یا نمایشی، کودک با احساسات مختلفی مواجه می‌شود و از هم‌گروه‌ها یاد می‌گیرد آن‌ها را بشناسد و نام‌گذاری کند: «من ناراحتم چون بازی رو باختم» یا «او خوشحال شد چون تشویق شد».
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
کاهش اضطراب از طریق بازی درمانی
روان‌شناسان از بازی به‌عنوان ابزار درمانی استفاده می‌کنند. کودکانی که اضطراب، ترس یا آسیب‌های روانی دارند، با بازی درمانی می‌توانند در فضای غیرمستقیم و کنترل‌شده احساسات‌شان را تخلیه کنند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
تجربه احساس امنیت و کنترل
در بازی، کودک خودش تعیین‌کننده‌ی روند است؛ این حس کنترل در دنیای بیرون‌زده‌ و پیچیده، به کودک احساس امنیت می‌دهد و اعتماد به نفس عاطفی‌اش را تقویت می‌کند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
شبیه‌سازی موقعیت‌های دشوار در فضایی امن
مثلاً کودک در نقش پزشک با بیماری مواجه می‌شود یا در نقش خلبان باید از شرایط خطرناک عبور کند. این شبیه‌سازی‌ها به او اجازه می‌دهند موقعیت‌های پراسترس را بدون پیامد واقعی تجربه و کنترل کند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
ایجاد پیوند عاطفی با هم‌بازی‌ها
در بازی‌های گروهی، کودکان با یکدیگر می‌خندند، ناراحت می‌شوند، دلداری می‌دهند یا از یکدیگر حمایت می‌کنند. این پیوندهای کوچک، بذرهای اولیه‌ی رابطه‌های عاطفی سالم در بزرگسالی هستند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
تجربه نقش‌های حمایتی و مراقبتی
در بازی‌هایی که کودک نقش والد، پرستار یا معلم را ایفا می‌کند، خودش را در جایگاهی قرار می‌دهد که باید از دیگری مراقبت کند. این تجربه‌ها حس مهرورزی و شفقت را در او رشد می‌دهند.
 
موضوع نویسنده

NARIYA

سطح
1
 
سرپرست عمومی
پرسنل مدیریت
سرپرست عمومی
کاربر ویژه انجمن
Jan
1,393
4,530
مدال‌ها
3
تسهیل رشد شخصیت متعادل و هماهنگ
همه‌ی این فرآیندها—از بیان احساس تا همدلی، از تحمل شکست تا پیوند عاطفی، در بازی‌هایی که فضای غنی و خلاق دارند، شخصیت کودک را در جهت رشد هماهنگ ذهنی و احساسی پرورش می‌دهند.
 
بالا پایین