جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

آموزشی چگونه سازنده نقد کنیم؟ + معرفی ۱۳ راه برای نقد سازنده

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته آموزش نقد توسط شاهدخت با نام چگونه سازنده نقد کنیم؟ + معرفی ۱۳ راه برای نقد سازنده ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 625 بازدید, 45 پاسخ و 1 بار واکنش داشته است
نام دسته آموزش نقد
نام موضوع چگونه سازنده نقد کنیم؟ + معرفی ۱۳ راه برای نقد سازنده
نویسنده موضوع شاهدخت
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شاهدخت
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
۸) رفتار را نقد کنیم، نه شخص را
تغییرکردن برای فردی که احساس مورد حمله قرار گرفتن نکرده باشد، آسان‌تر است. آدم‌ها همیشه شبیه چیزی که تصور می‌کنند واقعاً هستند، رفتار نمی‌کنند. با تمرکز دقیق روی آنچه بر آن نقد داریم، بسیار آسان‌تر می‌توانیم به آن‌ها در روند تغییرشان کمک کنیم. اگر آن‌ها احساس کنند که داریم تحقیرشان می‌کنیم یا کسی را که هستند به چالش می‌کشیم، پاسخ خوبی ازشان نخواهیم گرفت. به‌طور مثال:
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
به‌جای اینکه به یک کارمند فروش که مشکل دارد بگوییم: «انگار رابطۀ خوبی با مشتریان نداری»، بگوییم: «فکر کنم می‌توانی نحوۀ ارتباط با مشتریانت را بهبود بدهی.»
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
به‌جای اینکه به همکاری که به‌خوبی لباس نمی‌پوشد بگوییم: «شلخته به نظر می‌رسی»، بگوییم: «من جای تو بودم این رو برای سر کار نمی‌پوشیدم، بذار توضیح بدم برات.»
اگر شریک یا یکی از اعضای خانوادۀ خود را نقد می‌کنیم، نگوییم: «با من خیلی بدجنسی می‌کنی»، بلکه بگوییم: «دوست ندارم با من این‌طوری صحبت کنی.»
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
9) دربارۀ جدیت و وخامت اوضاع صادق باشیم
اگر دلیل بزرگی برای نقد داریم، روراست باشیم و متقابلاً اگر نقدمان دربارۀ مسئلۀ بزرگی نیست، آن را هم صادقانه بیان کنیم. مثلاً اگر فردی یکی از سیاست‌های بسیار کوچک و کم‌اهمیت سازمان را زیر پا گذاشته است و خودش از آن خبر ندارد، طوری رفتار نکنیم که انگار دنیا به آخر رسیده است!
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
در‌عین‌حال، اگر فردی باعث به‌خطر‌افتادن امنیت جانی و شغلی بقیه شده است، بسیار مهم است که مستقیماً به آن اشاره کنیم. لحن و زبان خود را منطبق با اینکه آن شرایط چقدر بحرانی است، تنظیم کنیم. به‌طور مثال:
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
ممکن است کارمندی چند دقیقه دیر به سر کار بیاید. به او بگوییم: «می‌دونم که چیز مهمی نیست، اما من ترجیح می‌دم رأس ساعت ۹ حضور بزنی، نَه ساعت ۹:۰۲ یا ۹:۰۴.»
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
برای مسئله‌ای جدی مانند زمانی که کارمندی با مشتریان بی‌ادبانه رفتار می‌کند و ناسزا می‌گوید، بگوییم: «بذار یه چیزی رو برات مشخص کنم: خیلی مهمه که این‌طوری با مشتری‌ها حرف نزنی، چون به اعتبار این شرکت آسیب می‌زنی!»
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
در برابر یک کودک بهتر است روی چیزی تأکید کنیم که دوست داریم در او تغییر کند. مثلاً اگر کار خطرناکی انجام می‌دهد، به او یادآور شویم که موضوع چقدر جدی است.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
۱۰) دلایل بیرونی را هم در نظر بگیریم
آگاه‌بودن از دیگر فاکتورهایی که به آن رفتارِ نیازمند به نقد منجر شده است نیز باعث می‌شود که آن فرد مسئولیت رفتارش را بپذیرد. مثلاً اگر کارمندی شرایط سختی را در خانه‌اش می‌گذراند، به او بگوییم که می‌دانیم او با چه چیزی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. اگر به خاطر مخالفت با ما، رفتار بدی از خود نشان داد، اعتراف کنیم که ما هم زمانی این‌گونه رفتار کرده‌ایم.
 
موضوع نویسنده

شاهدخت

سطح
10
 
دستیار معاونت
پرسنل مدیریت
دستیار معاونت
مدیر ارشد
نویسنده افتخاری انجمن
مدرس تیم روزنامه
عضو تیم تعیین سطح کتاب
Jun
12,842
39,211
مدال‌ها
25
اگر همسرمان از کمک در کارهای خانه‌ فرار می‌کند به او بگوییم: «می‌دونم که خیلی برای این خونه زحمت می‌کشی و بابتش قدردانم، اما خیلی دوست دارم که همیشه توی شستن ظرف‌ها به من کمک کنی.»
 
بالا پایین