جدیدترین‌ها

خوش آمدید

با ثبت نام ، شما می توانید با سایر اعضای انجمن ما در مورد بحث کنید و همچنین تبادل نظر داشته‌باشید.

اکنون ثبت‌نام کنید!
  • هر گونه تشویق و ترغیب اعضا به متشنج کردن انجمن و اطلاع ندادن، بدون تذکر = حذف نام کاربری
  • از کاربران خواستاریم زین پس، از فرستادن هر گونه فایل با حجم بیش از 10MB خودداری کرده و در صورتی که فایل‌هایی بیش از این حجم را قبلا ارسال کرده‌اند حذف کنند.
  • بانوان انجمن رمان بوک قادر به شرکت در گروه گسترده نقد رمان بوک در تلگرام هستند. در صورت عضویت و حضور فعال در نمایه معاونت @MHP اعلام کرده تا امتیازی که در نظر گرفته شده اعمال شود. https://t.me/iromanbook

معرفی کتاب مروری بر کتاب «نجات گربه» | آموزش فیلم‌نامه‌نویسی

اطلاعات موضوع

درباره موضوع به تاریخ, موضوعی در دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم توسط شیر کاکائو با نام مروری بر کتاب «نجات گربه» | آموزش فیلم‌نامه‌نویسی ایجاد شده است. این موضوع تا کنون 432 بازدید, 44 پاسخ و 2 بار واکنش داشته است
نام دسته قبل از تایپ کتاب بخوانیم
نام موضوع مروری بر کتاب «نجات گربه» | آموزش فیلم‌نامه‌نویسی
نویسنده موضوع شیر کاکائو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند نوشته
آخرین ارسال توسط شیر کاکائو
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,611
4,926
مدال‌ها
2
پیچش
داستان نباید صرفا جلو و جلوتر برود و بعد تمام شود. در هر صحنه باید جزئیات بیشتری از شخصیت‌ها و یا فعالیتی که دارند انجام می‌دهند اطلاعات بدهید. وگرنه داستان‌تان تبدیل به یک تعقیب و گریز بی‌معنی خواهد شد. پس داستان را همراه با چرخاندن و عمق دادن به جلو برانید.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,611
4,926
مدال‌ها
2
احساسات
خندیدن. گریستن. شوکه شدن. کلافه شدن. احساس خشم پیدا کردن. ترسیدن. نگران شدن و…
فیلم باید مثل یک ترن‌هوایی احساسات مخاطب را خالی کند. آن‌ها باید با دیدن فیلم دچار احساسات بشوند. آیا فیلم‌نامه‌تان بی‌روح و سرد به نظر می‌رسد؟ اینجاست که (+/-) به کار می‌آید. به تخته برگردید. سعی کنید با توجه به صحنه‌ها کمی احساسات به آن‌ها اضافه کنید. فیلم باید بیشتر از یک سری تصاویر متحرک باشد. احساسات به فیلم‌نامه روح می‌دهند. اما باید حواس‌مان باشد که از آن‌ها به جا و به اندازه استفاده کنیم. وگرنه یک فیلم تهوع‌آور به وجود خواهد آمد.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,611
4,926
مدال‌ها
2
شخصیت‌های منحصر به فرد
حفظ فردیت در شخصیت‌‌پردازی خیلی مهم است. شخصیت‌ها نباید خیلی به هم شبیه شوند. ویژگی‌های رفتاری، لباس‌هایی که می‌پوشند و حتی دیالوگ‌های‌شان باید منحصر به فرد باشد. به طوری که اگر فقط جملات‌شان‌ را بشنویم بتوانیم تشخیص بدهیم دیالوگ را کدام شخصیت گفته. آیا شخصیت‌های اصلی فیلم‌نامه‌تان فردیت دارند؟ اگر نه سعی کنید شخصیت‌ها را از هم تمیز بدهید.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,611
4,926
مدال‌ها
2
تمرین:
  • به نحوه‌ی صحبت کردن آدم‌ها توجه کنید. آن‌ها چه کلمات نامعمولی به کار می‌برند؟ آیا تکه‌کلام خاصی دارند؟ چگونه لباس‌ می‌پوشند؟ چگونه رفتار می‌کنند؟ ویژگی خاص آدم‌ها چیست؟ هم‌کلاسی‌ها یا همسایه‌های‌تان را با چه خصوصیت‌های خاصی به یاد می‌آورید؟
شناختن عواملی که باعث تمایز افراد می‌شود مهم است. این شناخت شما را از خودتان فراتر می‌‌برد و باعث می‌شود چیزهای نو بنویسید. وگرنه تمام شخصیت‌ها مثل قهرمان حرف خواهند زد و قهرمان هم شبیه خود شما خواهد شد.
 
موضوع نویسنده

شیر کاکائو

سطح
0
 
کاربر ویژه انجمن
کاربر ویژه انجمن
Jul
2,611
4,926
مدال‌ها
2
کلام پایانی
این‌ها خلاصه‌ای از بودند از کتاب نجات گربه. یادمان باشد هر چه بیشتر برای فیلم‌نامه‌نویسی تمرین کنیم در آن خبره‌تر می‌شویم. حتی اگر راه‌حل‌های دیگران به درد ما نخورند می‌توانیم با بیشتر نوشتن راه‌‌حل‌هایی دیگر برای خودمان بسازیم.
همان‌طور که بلیک‌ اسنایدر می‌گوید:
فیلم‌نامه‌نویسی مثل حل دوباره و دوباره‌ی یک معما است. هر چه تمرین کنید سریع‌تر عمل می‌کنید. هر چه داستان‌ها را حل و فصل کنید باتجربه‌تر می‌شوید.
 
بالا پایین